فعالیت شرکت های خلاق در مرکز رشد دانشگاه تبریز خبرنگاران

به گزارش مجله آراد، مدیر مرکز رشد دانشگاه تبریز گفت: در مرکز رشد دانشگاه 53 شرکت فعالیت می نمایند که 14 شرکت، دانش بنیان و 2 شرکت خلاق هستند.

فعالیت شرکت های خلاق در مرکز رشد دانشگاه تبریز خبرنگاران

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

علی پورزیاد، مدیر مرکز رشد دانشگاه تبریز در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، با اشاره به فعالیت شرکت های دانش بنیان در این مرکز گفت: در مرکز رشد دانشگاه 53 شرکت فعالیت می نمایند که 14 شرکت دانش بنیان و 2 شرکت خلاق هستند.

پورزیاد ادامه داد: برخی از شرکت ها امکان دانش بنیان شدن را ندارند مخصوصا آن دسته از شرکت هایی که در حوزه محصولات فرهنگی مانند اسباب بازی فعالیت می نمایند. این شرکت ها با نام شرکت های خلاق شناخته می شوند. در حال حاضر در دانشگاه تبریز 2 شرکت خلاق فعال هستند و در خواست چند شرکت دیگر در حال نهایی شدن است.

مدیر مرکز رشد دانشگاه تبریز در خصوص ارائه خدمات به شرکت خلاق مطرح نمود: به شرکت های خلاق مستقر در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز خدماتی مانند استقرار در مرکز رشد، یاری از برندینگ دانشگاه برای فروش محصولات و همچنین کارشناسی مانیتورینگ یا مشاوره های لازم برای تاییدیه مدل کسب و کار نحوه بازاریابی، برخورد با مشتری با برگزاری کارگاه ها آموزشی ارائه می گردد.

وی گفت: در مرکز رشد دانشگاه بخش دیگری که تیم ها از آن استقبال می نمایند بحث یاری به اخذ مجوز است. برخی از شرکت های دانش بنیان محصولاتی مانند محصول ضد عفونی نماینده ارائه می نمایند و برای دریافت کد اقتصادی باید از یک سری آزمایشگا ه ها یاری بگیرند که دانشگاه تبریز آزمایشگاه مورد نظر را اختیار آنان قرار می دهد.

پورزیاد در خصوص ارائه تسهیلات اقتصادی به شرکت های دانش بنیان یادآور شد: در دانشگاه تبریز این قضیه مقداری در سال های اخیر کم رنگ شد است و به دلایلی سعی نشده این قسمت پوشش داده گردد. از آنجایی که این شرکت ها نو پا هستند و نمی تواند هزینه های خود مدیریت کند قادر به باز پرداخت وام های گرفته شده نبودند و به همین خاطر کمتر به این قضیه پرداخته می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1661

به "فعالیت شرکت های خلاق در مرکز رشد دانشگاه تبریز خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت شرکت های خلاق در مرکز رشد دانشگاه تبریز خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید