فتاحی: همه جای جهان اتفاقاتی شبیه فینال جام حذفی رخ می دهد، نظر دوستان این بود که بازی در خوزستان برگزار گردد

به گزارش مجله آراد، سعید فتاحی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت که همه جای جهان، اتفاقاتی مشابه حوادث دیدار فینال جام حذفی ایران رخ می دهد.

فتاحی: همه جای جهان اتفاقاتی شبیه فینال جام حذفی رخ می دهد، نظر دوستان این بود که بازی در خوزستان برگزار گردد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، سعید فتاحی درباره حاشیه های دیدار فینال جام حذفی فوتبال گفت: مطابق قانون، سکوهای استادیوم باید به صورت 50-50 تقسیم می شد. همه می دانند که داماش 50 درصد استادیوم را پُر نمی کرد. همان طور که تصاویر آن موجود است، سکوهای تماشاگران را از سمت جایگاه پرسپولیس پُر کردیم. طرفداران پرسپولیسی زیادی به استادیوم آمدند و ما تصمیم گرفتیم 20 درصد استادیوم را خالی نگه داریم.

وی ادامه داد: حدود 10، 15 تماشاگر داماش در آن موقع به استادیوم آمده بودند و بقیه تماشاگران حامی تیم پرسپولیس بودند. تماشاگران پرسپولیس به سکوها هجوم آوردند و در سکوهای جایگاه داماش نشستند. گفتیم که طرفداران داماش را به جایگاه VIP بیاوریم که طرفداران پرسپولیس از روی میله ها وارد استادیوم شدند و جایگاه VIP را هم پُر کردند. همین اتفاق باعث شد طرفداران داماش مجبور شوند که از استادیوم بیرون بیایند. خیلی کوشش کردیم و یگان ویژه هم از مردم خواست که جایگاه تماشاگران داماش را خالی نمایند.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ با بیان اینکه قانون حق را به طرفداران تیم داماش می دهد، توضیح داد: بازیکنان پرسپولیس مانند سیدجلال حسینی و بیرانوند هم از طرفداران تیم خود خواستند که سکوهای داماش را خالی نمایند که این کار انجام نشد. از 28 هزار جایگاه استادیوم، ما 20 هزار بلیت فروختیم، اما تماشاگران از در و دیوار و بدون بلیت وارد استادیوم شدند.

فتاحی در پاسخ به این پرسش که آیا اگر بازی در استادیوم دیگری برگزار می شد، او دیگر از سمتش برکنار نمی شد، اظهار داشت: برکناری من بحث دیگر است. از من درباره بازی پرسیدید و من درخصوص این دیدار حرف می زنم. همه کوشش کردند که بازی برگزار گردد. من و بهاروند چند بار با مدیرعامل داماش صحبت کردیم، اما حرف حقی زد. متأسفانه به خاطر ازدحام زیاد، مسابقه را با دو ساعت تأخیر شروع کردیم که از این بابت از همه عذرخواهی می کنم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا بازی در شهر دیگری برگزار نشد، گفت: مثلاً در کدام شهر برگزار می کردیم؟ پس از بازی هفته آخر پرسپولیس برابر پارس جنوبی، گفتم که مشهد یکی از نامزدهای میزبانی فینال جام حذفی است، اما جام حذفی یادواره آزادسازی خرمشهر است و نظر دوستان این بود که به احترام شهدای خوزستان، بازی در این استان برگزار گردد. فقط من در سازمان لیگ تصمیم گیرنده نیستم. شما استادیوم از این شیک تر می خواهید؟ ما دو استادیوم شیک داریم که یکی امام رضا (ع) مشهد است و یکی شهدای فولاد اهواز.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص تصرف جایگاه خبرنگاران توسط بعضی از طرفداران گفت: من از این بابت از خبرنگاران هم عذرخواهی می کنم. جایگاه خبرنگاران همانند جایگاه داماشی ها پُر شد، اما سپس هر دو جایگاه خالی شد.

فتاحی در پاسخ به این پرسش که چه نمره ای به نحوه برگزاری فینال جام حذفی می دهد، توضیح داد: قطعاً به دیداری که با دو ساعت تأخیر برگزار می گردد، نمی توان که نمره خوبی داد و من هم نمره قبولی نمی دهم.

وی در پاسخ به سؤالی درباره مقایسه برگزاری فینال جام حذفی و فینال لیگ قهرمانان اروپا اظهار داشت: این اتفاقات همه جای جهان رخ می دهد و در اروپا هم افتاده است. مگر دیشب تلویزیون چند بار بازی را به خاطر جیمی جامپ ها قطع نکرد؟ از همکاران خودتان که روز گذشته در مادرید بودند، بپرسید چند نفر به زمین آمدند. آنجا که مهد فرهنگ است. ما به اتفاقات پیش از بازی نمره قبولی نمی دهیم، اما این حوادث نتیجه یک سلسله اتفاقات بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 231

به "فتاحی: همه جای جهان اتفاقاتی شبیه فینال جام حذفی رخ می دهد، نظر دوستان این بود که بازی در خوزستان برگزار گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فتاحی: همه جای جهان اتفاقاتی شبیه فینال جام حذفی رخ می دهد، نظر دوستان این بود که بازی در خوزستان برگزار گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید