فارس من، متضرر اصلی حذف ترم دانشجویان هستند

به گزارش مجله آراد، رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: عدم برگزاری امتحانات به معنی حذف ترم است و این کار اصولی و منطقی نیست، قطعا این دانشجویان هستند که بیشترین آسیب را از حذف ترم و برگزار نشدن امتحانات می بینند.

فارس من، متضرر اصلی حذف ترم دانشجویان هستند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، بعضی کاربران فارس با ثبت سوژه در سامانه فارس من خواسته اند امتحانات ترم جاری در مقطع کارشناسی تمامی دانشگاه ها لغو گردد و به هیچ روشی نه مجازی و نه فیزیکی امتحانی برگزار نگردد.

آنان برای این درخواست دلایلی را مطرح نموده اند؛ از جمله این دلایل این طور اعلام شده که بسیاری از دانشجویان امکان حضور در کلاس مجازی را نداشتند و ندارند.

لغو امتحانات دانشگاه ها امکان پذیر نیست

در پیگیری ها محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف به خبرنگار با بیان اینکه لغو امتحانات دانشگاه ها امکان پذیر نیست، گفت: بعد از اینکه مساله کرونا در کشور جدی شد و حضور دانشجویان عملاً در دانشگاه ها امکان پذیر نبود دانشگاه ها بستری فراهم کردند تا کلاس ها به صورت مجازی تشکیل گردد.

ارزیابی فرایند ترم از لحاظ حضوری و غیرحضوری بودن

وی یادآور شد: متاسفانه با شیوع بیماری کووید-19 در سطح جهان ، بیشتر دانشگاه های کشور مانند اغلب دانشگاه های جهان برای اینکه خللی در کار آموزش ایجاد نگردد، تصمیم گرفتند که با تکیه بر زیرساخت های آموزش مجازی خود، کار آموزش را به نحو مطلوب ادامه دهند. اگرچه همه ما معتقدیم که آموزش های مجازی نمی تواند جایگزین آموزش حضوری گردد ولی ما در برابر یک شرایط ناخواسته و بحرانی قرار گرفته ایم و معتقدم توانسته ایم در این شرایط، تاب آوری خوبی نشان داده و با ادامه آموزش به شیوه مجازی ترم را به موقع به انتها رسانیم. باید توجه داشت که با توجه به عدم قطعیتی که در کنترل این بیماری وجود دارد، این امکان وجود دارد که ترم آینده نیز شرایط به همین منوال باشد و عدم برگزاری امتحانات به معنی حذف ترم است و این کار اصولی و منطقی نیست و قطعا این دانشجویان هستند که بیشترین آسیب را از حذف ترم و برگزار نشدن امتحانات می بینند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف در ادامه اضافه کرد: ما هم معتقدیم که بهترین حالت این است که امتحانات به صورت حضوری برگزار گردد، اما با آنالیز شرایط موجود و اینکه اولویت اول ما حفظ سلامت دانشجویان و کادرآموزشی دانشگاه است، اغلب دانشگاه ها صلاح دیدند امتحانات به صورت مجازی برگزارگردد.

فتوحی گفت: قطعا با حذف ترم و امتحانات موافق نیستم و در این بین بسیاری از دانشجویان در شرف فارغ التحصیلی هستند و نمی خواهند وقت شان تلف گردد. امیدوارم چنین اتفاقی نیفتد و فعالیت های دانشگاهی همچنان ادامه داشته باشد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1203

به "فارس من، متضرر اصلی حذف ترم دانشجویان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، متضرر اصلی حذف ترم دانشجویان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید