عربستان قانون منع آمد و شد شبانه برای مقابله با کرونا وضع کرد

به گزارش مجله آراد، پادشاه عربستان به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور قانون منع آمد و شد شبانه وضع کرد.

عربستان قانون منع آمد و شد شبانه برای مقابله با کرونا وضع کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری رسمی عربستان از دستور پادشاه این کشور برای وضع قانون منع آمد و شد شبانه در سراسر این کشور اطلاع داد.

در این خبر آمده است که سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا دستور داده است که از روز دوشنبه از ساعت هفت عصر تا شش صبح به مدت 21 روز قانون منع آمد و شد وضع گردد.

بر اساس اعلام خبرگزاری عربستان(واس)، وزارت کشور عربستان هر آنچه را برای اجرای این قانون لازم است به کار خواهد گرفت و طرف های مدنی و نظامی با وزارت کشور در این خصوص باید همکاری نمایند.

همچنین گفته شده که کارکنان بخش های حیاتی اعم از دولتی و خصوصی که کار آنها در طول مدت وضع منع آمد و شد لازم است و شامل بخش های امنیتی، نظامی، رسانه و کارکنان بخش های سلامت و خدمات رسانی حساس و خاص است از این قانون مستثنی هستند و وزارت کشور بیانیه ای جداگانه درباره آنها صادر خواهد نمود.

در فرمان پادشاه عربستان از طرف های ذیربط در این کشور خواسته شده شهروندان را برای ماندن در خانه طی مدت پیش رو تشویق نمایند و از آنها بخواهند جز در مواضع خیلی ضروری از خانه خارج نشوند.

طی روزهای گذشته رسانه های عربستان خواهان وضع قانون منع آمد و شد در عربستان ولو جزیی برای مقابله با کرونا شده بودند نظیر کشورهای کویت، اردن و عراق که طی روزهای گذشته این قانون را وضع کردند.

وزارت بهداشت سعودی روز یکشنبه با بیان اینکه تجمعات و تماس با یکدیگر در مقطع کنونی بسیار خطرناک است از ثبت 119 مورد جدید ابتلا به کروناویروس اطلاع داد و گفت که تا به امروز 511 نفر در عربستان سعودی به این ویروس مبتلا شده اند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده تا شامگاه یکشنبه قریب به 317 هزار نفر در سطح دنیا به این ویروس مبتلا شدند که 13,599 فوت نموده و 95,922 نفر هم بهبود یافته اند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 999

به "عربستان قانون منع آمد و شد شبانه برای مقابله با کرونا وضع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان قانون منع آمد و شد شبانه برای مقابله با کرونا وضع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید