عابدی: برداشتن محدویت ها اقدامی اشتباه در کنترل کروناست

به گزارش مجله آراد، یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با ارائه پیشنهاد قرنطینه متناوب برای کنترل شیوع ویروس کرونا گفت که برداشتن محدودیت ها و به دنبال آن افزایش تردد در جامعه اقدامی اشتباه است که فشار بر بیمارستان ها را زیاد می نماید.

عابدی: برداشتن محدویت ها اقدامی اشتباه در کنترل کروناست

حیدر علی عابدی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در ابتدای شیوع کرونا گفته شد که روش انتقال این ویروس به وسیله آلوده شدن مخاط بینی، چشم و دهان است اما ظواهر امر نشان می دهد روش انتقال سهل تر از اینهاست یعنی استفاده از ماسک های معمولی و ضدعفونی کردن به تنهایی کارساز نبوده است.

وی اضافه نمود: در این شرایط روشی که در جهان برای کنترل و ویروس کرونا موفقیت آمیز بود و در کره جنوبی و آلمان هم تکرار شد، تشدید تشخیص به موقع افراد مبتلا به این ویروس است، کاری که به وسیله قرنطینه میسر خواهد شد اگر بخواهیم از لفظ قرنطینه هم استفاده نکنیم باید همان فاصله گذاری اجتماعی را با محدودیت بیشتری اجرایی کنیم. فاصله گذاری ایجاد شده در کشورمان قابل قبول نیست چون نباید مردم از خانه ها بیرون آمده و به دنبال آن عوارضی را برای جامعه ایجاد نمایند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شرح داد: بهترین روش آن است که کشور وارد فاز برنامه ریزی شده و آن را به مردم اعلام کند. مثلاً بگویند قرار است 15 روز یا یک ماه یا یک ماه و نیم فاصله گذاری اجتماعی با محدودیت هایی اجرا گردد و در این مدت تنها مشاغل مرتبط با تامین مایحتاج مردم آن هم با رعایت پروتکل های بهداشتی تعریف شده حق تردد دارند. اگر نمی توانند چنین کاری را انجام دهند پیشنهاد ما قرنطینه متناوب است یعنی 15 روز قرنطینه کامل و بعد یک تا دو هفته فاصله گذاری اجتماعی و دوباره قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی؛ با این کارزمان برای خالی شدن تخت های بیمارستانی و کاهش فشار داریم تا دارو و واکسن مناسبی کشف گردد. در غیر این صورت با این برنامه ریزی ها این داستان تمام نمی گردد.

عابدی در انتها تاکید نمود: لغو هرگونه محدودیتی فشار بر بیمارستان و تلفات را زیاد می نماید لذا بازگشت همه چیز به روال عادی به خصوص بازگشت کارکنان ادارات کاری اشتباه است. باید از افزایش ترددها جلوگیری کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1043

به "عابدی: برداشتن محدویت ها اقدامی اشتباه در کنترل کروناست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عابدی: برداشتن محدویت ها اقدامی اشتباه در کنترل کروناست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید