سنای افغانستان: مذاکرات آمریکا و طالبان به نفع مردم افغانستان نیست

به گزارش مجله آراد، اعضای مجلس سنای افغانستان ضمن انتقاد شدید از آمریکا تاکید کردند که مذاکرات آمریکا و طالبان به نفع مردم افغانستان نیست.

سنای افغانستان: مذاکرات آمریکا و طالبان به نفع مردم افغانستان نیست

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش ، اعضای مجلس سنای افغانستان ضمن انتقاد شدید از مذاکرات آمریکا و طالبان تاکید کردند که این گفتگوها به نفع مردم افغانستان نیست.

نمایندگان با بیان اینکه صلح یک طرفه آمریکا و طالبان نتیجه ای برای مردم افغانستان نخواهد داشت اضافه نمودند: مذاکرات صلح افغانستان باید با موضوع افغان ها باشد و نشست های خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با نمایندگان طالبان بدون حضور دولت افغانستان فایده ای ندارد.

محمدا جان منگل، عضو سنای افغانستان گفت: مذاکرات صلح اینگونه که به پیش می رود نتیجه ای نخواهد داشت و این برای ما قابل قبول نیست که طالبان قرار است تنها با آمریکا آتش بس کند.

کامل بیک حسینی، دیگر عضو سنای افغانستان بیان داشت: از خلیلزاد و ترامپ می خواهیم که فرایند صلح را به خود افغان ها واگذار نمایند.

محمد اکبری، عضو مجلس سنای افغانستان با تاکید بر اینکه مردم افغانستان خواهان صلح هستند اضافه نمود: مذاکرات باید با موضوع افغان ها باشد و هرگونه مذاکرات بدون حضور و موضوع افغانستان به نتیجه ای نمی رسد.

به گفته وی، رکن اصلی مذاکرات صلح، دولت افغانستان و طالبان می باشد و ادامه جنگ به نفع هیچ کدام نیست.

محمد علم ایزدیار، نایب اول مجلس سنای افغانستان با انتقاد از آمریکا گفت: تاکنون هیچ برنامه ای از این مذاکرات برای مردم افغانستان معین نیست؛ با موجودیت دولت افغانستان به طالبان مشروعیت میدهد و این زیان برای مردم افغانستان است.

وی اضافه نمود: آمریکا و طالبان بر سر یک آتش بس میان خودشان به توافق می رسند که این کار باعث افزایش تلفات غیر نظامیان و نیروهای امنیتی می گردد.

محمد هاشم صدیقی، دیگر عضو مجلس سنای افغانستان نیز ابراز کرد: هر شهفرایند افغانستان باید بداند که در مذاکرات صلح چه می گذرد؛ کاری که آمریکا و طالبان در حال حاضر انجام می دهند برای ما قابل قبول نیست و ما یک صلح واقعی می خواهیم.

فضل هادی مسلمیار، رئیس مجلس سنای افغانستان در جمع بندی سخنان سناتورهای این کشور گفت: ما صلحی را می خواهیم که افغان ها در آن حضور داشته باشد؛ ما مجالس آمریکا و طالبان را نیز نمی پذیریم و این فرایند باید با مالکیت حکومت افغانستان باشد.

قابل ذکر است که مذاکرات صلح افغانستان میان آمریکا و طالبان روز گذشته بعد از سه ماه توقف رسما در دوحه قطر از سر گرفته شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 698

به "سنای افغانستان: مذاکرات آمریکا و طالبان به نفع مردم افغانستان نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنای افغانستان: مذاکرات آمریکا و طالبان به نفع مردم افغانستان نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید