سفیر کانادا در زمان تسخیر لانه جاسوسی درگذشت

به گزارش مجله آراد، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، کین تیلور سفیر سابق کانادا در تهران در زمان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام که در فیلم آرگو نیز ایفای نقش نموده بود در سن 81 سالگی از جهان رفت.

سفیر کانادا در زمان تسخیر لانه جاسوسی درگذشت

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

در فیلم آرگو نشان داده می گردد که تیلور در یک نقشه از پیش طراحی شده آمریکایی ها، تعدادی از کارمندان سفارت آمریکا را پنهان نموده و ترتیب فرار آنها را به خارج از کشور می دهد.

آمریکایی ها ادعا می نمایند فیلنامه آرگو بر اساس واقعیت های تاریخی نوشته شده است. تیلور در سال 1979 سفیر کانادا در تهران بود که به کارمندان سفارت آمریکا یاری می نماید از تهران خارج شوند.

در فیلم آرگو ماجرا اینگونه تعریف می گردد که شش نفر از کارمندان سفارت سابق آمریکا در تهران با واسطه تیلور و با ویزای کانادا به کشور سوئد انتقال داده می شوند. فیلم آرگو با بازی بن افلک در سال 2012 در آمریکا و کشورهای دیگر اکران شد. در این فیلم تصویری غیر واقعی از ایران در زمان انقلاب اسلامی ارائه می گردد.

تیلور که در سال 1980 از سوی کنگره آمریکا با مدال طلای این کنگره مورد تقدیر نهاده شد، از نقش کم رنگ کانادا در فیلم آرگو انتقاد نموده و گفته بود آمریکایی ها تنها به فکر خودشان هستند. وی در سالهای انتها عمرش سیاست را رها نموده و به شغل تجارت در کشورهای خارجی مشغول شده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 416

به "سفیر کانادا در زمان تسخیر لانه جاسوسی درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر کانادا در زمان تسخیر لانه جاسوسی درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید