سفر موگابه به سنگاپور در آستانه برگزاری انتخابات زیمبابوه

به گزارش مجله آراد، خبرنگاران: رئیس جمهور 89 ساله زیمبابوه در آستانه برگزاری انتخابات سراسری در این کشور برای رسیدگی به وضعیت سلامتی خود به سنگاپور سفر نموده است.

سفر موگابه به سنگاپور در آستانه برگزاری انتخابات زیمبابوه

برای دیدن توسعه یافته ترین شهر آسیا، با تور سنگاپور همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ سخنگوی رابرت موگابه رئیس جمهور زیمبابوه تاکید نمود: رئیس جمهور 89 ساله این کشور برای آنالیز وضعیت سلامت جسمانی خود به سنگاپور سفر نموده است. این سفر یک ماه مانده به برگزاری انتخابات زیمبابوه انجام شده است. موگابه 33 سال است که قدرت را در زیمبابوه در اختیار دارد و میخواهد در این انتخابات بار دیگر به پیروزی برسد.

موگابه که مسن ترین رهبر آفریقا به شمار می رود، گزارش های مربوط به انجام عمل جراحی برای درمان بیماری سرطان پروستات را رد نموده است. وی قرار است اواخر هفته جاری پس از دیدار با یک متخصص چشم پزشکی در سنگاپور به زیمبابوه بازگردد.

بعضی رسانه های خبری از وخامت اوضاع سلامتی موگابه خبر می دهند ولی وی این گونه اخبار را شایعاتی از سوی دشمنانش ارزیابی نموده است.

موگابه پیش از این نیز برای انجام معاینات پزشکی به سنگاپور سفر نموده است. وی سه هفته پیش نیز که به ژاپن سفر نموده بود از سنگاپور عبور نموده است.

مورگان تسی وانگیرای نخست وزیر زیمبابوه و مهمترین رقیب سیاسی موگابه خواهان به تاخیر افتادن برگزاری انتخابات حداقل به مدت دو هفته شده است. انتخابات زیمبابوه قرار است 31 جولای برگزار گردد.

نخست وزیر زیمبابوه از سران 15 کشور آفریقایی عضو جامعه توسعه آفریقا خواسته است تا موگابه را برای تاخیر در برگزاری انتخابات متقاعد نمایند. وی خواهان اجرای اصلاحات در وضعیت رسانه ای و امنیتی زیمیابوه برای جلوگیری از تکرار درگیری های خونین سال 2008 میلادی شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 28 مرداد 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 276

به "سفر موگابه به سنگاپور در آستانه برگزاری انتخابات زیمبابوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر موگابه به سنگاپور در آستانه برگزاری انتخابات زیمبابوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید