سازمان اطلاعاتی کانادا از مسافران فرودگاه ها هم جاسوسی می نماید

به گزارش مجله آراد، خبرنگاران: افشای سند محرمانه ای دیگر مبنی بر جاسوسی سازمان اطلاعاتی کانادا از مسافران فرودگاه ها که اقدام به استفاده از وای فای نموده اند، فرودگاه های بزرگی چون ونکوور و تورنتو را به خود آورد.

سازمان اطلاعاتی کانادا از مسافران فرودگاه ها هم جاسوسی می نماید

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرنگاران، بار دیگر اسنودن اسناد محرمانه ای در ارتباط با جاسوسی سازمان اطلاعاتی کانادا با یاری آژانس امنیت ملی ایالات متحده را افشا کرد که در این راستا عنوان نموده، این سازمان ها به وسیله وای فای رایگان موجود در فرودگاه به ربایش اطلاعات از مسافران اقدام نموده اند.

موسسه امنیتی ارتباطات در کانادا موسوم به CSEC اجازه جاسوسی از تبعه کانادایی بدون حکم را ندارد؛ با این حال، آن ها اطلاعات فراوانی را از تمام مسافرانی که از سیستم های وای فای فرودگاه استفاده می کردند از جمله کانادایی ها، جمع آوری نموده اند.

سندی که توسط خبرگزاری CBC منتشر شده نشان می دهد که اطلاعات به دست آمده از دستگاه های مسافرتی متصل به اینترنت فرودگاه با یاری سازمان جاسوسی ایالات متحده توسط یک نرم افزار توسعه یافته برای ردیابی آن ها به مدت یک هفته یا بیشتر اجرا شده است.

این افشاگری اسنودن در حالی بیان شده است که دو مورد از بزرگترین فرودگاه های کانادا، تورنتو و ونکوور، که بزرگترین تامین کننده خدمات وای فای در فرودگاه های دیگر هستند، دخالت و سرقت هرگونه اطلاعات از کاربران وای فای را رد نموده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 281

به "سازمان اطلاعاتی کانادا از مسافران فرودگاه ها هم جاسوسی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان اطلاعاتی کانادا از مسافران فرودگاه ها هم جاسوسی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید