ریابکوف: روسیه ترسی از تحریم های آمریکا ندارد

به گزارش مجله آراد، معاون وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به تهدید آمریکا درباره اعمال تحریم در صورت خرید سامانه های موشکی اس-400 روسی توسط عراق، گفت: ما از تحریم های واشنگتن ترسی نداشته و برای مقابله با آنها آمادگی داریم.

ریابکوف: روسیه ترسی از تحریم های آمریکا ندارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز، چهارشنبه اعلام نمود که این کشور از تحریم های آمریکا نمی ترسد و به خوبی می داند که چگونه با آنها مقابله کند.

ریابکوف امروز در جمع خبرنگاران و در رابطه با تهدیدات جدید واشنگتن برای اعمال تحریم های جدید در صورت تصمیم عراق برای خرید سامانه های موشکی اس-400 از روسیه گفت: آمریکایی ها هر کسی را که قصد توسعه همکاری های نظامی- فنی را داشته باشد، به اعمال تحریم یا گسترش تحریم ها تهدید می نماید. این خبر جدیدی نیست، بلکه بازتاب سیاستی است که ایالات متحده برای تحقق اهداف خود در جهت سلطه بر دنیا دنبال می نماید تا از این طریق رقبای مالی این کشور که محصولاتی را به شرکای بین المللی خویش عرضه می نمایند، از بین ببرد. ما از این تحریم ها نمی ترسیم و آماده هستیم تا در برابر آنها مقاومت کنیم.

روسیه لزومی برای تغییر حمل و نقل هوایی به ایران نمی بیند

معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به سؤال دیگری با یادآوری اینکه حمل و نقل هوایی از روسیه به ایران بر اساس ارزیابی کامل از شرایط امنیتی صورت می گیرد، تأکید کرد که روسیه اعتقادی ندارد که در شرایط کنونی هیچ گونه تغییری در زمینه حمل و نقل هوایی با ایران لازم باشد.

ریابکوف همچنین ابراز امیدواری کرد که جان سالیوان سفیر جدید ایالات متحده در روسیه بتواند در تقویت گفت وگوها بین مقامات مسکو و واشنگتن که در حال حاضر در شرایط بسیار دشواری واقع شده است، نقش مثبتی داشته باشد.

به گفته وی، هنوز هیچ تاریخی برای دور جدید رایزنی ها درباره ثبات راهبردی بین روسیه و آمریکا در نظر گرفته نشده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 803

به "ریابکوف: روسیه ترسی از تحریم های آمریکا ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریابکوف: روسیه ترسی از تحریم های آمریکا ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید