رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس: ایران، روسیه و چین امنیت ما را به چالش می کشند

به گزارش مجله آراد، رئیس ستاد مشترک ارتش انگلستان در یادداشتی، مدعی شده است که نحوه قدرت گیری ایران، روسیه و چین امنیت و ثبات کشورهای غربی را با چالش روبرو می نماید.

رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس: ایران، روسیه و چین امنیت ما را به چالش می کشند

با ارزانترین تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ژنرال سر نیک کارتر رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس روز یکشنبه در یادداشتی در نشریه تلگراف، از قدرت دریافت ایران، روسیه و چین ابراز نگرانی نموده و مدعی شده است که تاکتیک های مورد استفاده این سه کشور می تواند تصادفا به وقوع جنگ سوم دنیای منجر گردد.

او در این یادداشت با بیان اینکه اوضاع دنیا در بی ثبات ترین وضعیت پس از خاتمه جنگ دوم دنیای قرار گرفته است، نوشته است: تهدیدات در حال متنوع شدن، گسترش یافتن و تشدید شدن هستند. تقابل مداوم به شاخصه اصلی عرصه بازی دنیای بدل شده و عصر سابق رقابت قدرت های بزرگ، احیا شده است.

وی می افزاید: دولت های جاه طلبی چون روسیه، چین و ایران به روش هایی در حال قدرت گیری هستند که امنیت، ثبات و رفاه ما را تهدید می نمایند.

کارتر در این مطلب همچنین مدعی شده است که اقدامات تهران، مسکو و پکن به سادگی می تواند به سوءمحاسبه ای ناخواسته و بروز درگیری های بزرگ بیانجامد.

او در ادامه نوشت است: رقبای ما، به اساتید سوء استفاده از فضاهای میان صلح و جنگ تبدیل شده اند.

این فرمانده ارشد ارتش انگلیس همچنین ادعا نموده است که این کشورها با استفاده از روش های نامتعارف نظیر حملات سایبری، انتشار اطلاعات غلط، مخفی کردن نظامیان در پوشش های غیرنظامی و بهره گیری از ارتش های خصوصی متشکل از شبه نظامیان، کوشش می نمایند تا نفوذ خود را گسترش داده و در عین حال میان کشورهای غربی اختلاف انداخته و سبک زندگی در این کشورها را نیز نابود نمایند.

وی که کشورش سابقه ای طولانی در انجام کودتا و خرابکاری در دیگر کشورها دارد، در ادامه نوشته است: نمی گویم که رقبای ما به دنبال جنگ، با تعریف سنتی آن هستند. اما رفتار بی ملاحظه و عدم پایبندی به قوانین بین المللی مربوط به این انواع تازه جنگ افزار، به تنش هایی دامن می زند که به سادگی می تواند به سوء محاسبه ای ناخواسته بدل گردد.

کارتر در نهایت خواهان افزایش حمایت از نیروهای نظامی و همچنین همکاری ارتش با شرکت های خصوصی فناوری، برای حفاظت از بریتانیا شده است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 536

به "رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس: ایران، روسیه و چین امنیت ما را به چالش می کشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس: ایران، روسیه و چین امنیت ما را به چالش می کشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید