دستگیری خبرنگاران قلابی صدا و سیما ، سرکیسه کردن مدیران دولتی با وعده تهیه برنامه ، همکاری یکی از متهمان با شبکه های بیگانه

به گزارش مجله آراد، رئیس پلیس آگاهی تهران عظیم از دستگیری کلاهبردارانی اطلاع داد که با نام صدا و سیما از سازمان ها و نهادهای دولتی، کارخانه ها و شرکت ها اخاذی می کردند.

دستگیری خبرنگاران قلابی صدا و سیما ، سرکیسه کردن مدیران دولتی با وعده تهیه برنامه ، همکاری یکی از متهمان با شبکه های بیگانه

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، سردار سرتیپ محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران عظیم گفت: کلاهبرداران در تماس با مسئولان، مدیران و روابط عمومی های سازمان ها و نهادها خود را خبرنگار معرفی و عنوان می کردند قصد دارند برنامه های ویژه و 15دقیقه ای را برای آن سازمان و نهاد تهیه نمایند.

وی اضافه کرد: این کلاهبرداران هزینه و حق الزحمه ای برای تهیه برنامه مطالبه نمی کردند و مطالبات آنان هزینه های حمل و نقل و لوازم مورد احتیاج برای تهیه برنامه را شامل می شد که معمولاً از 500هزار تومان تا 6میلیون تومان بود.

محمدیان گفت: تا به امروز صد فقره شکایت از این کلاهبرداران شده که همه در حال رسیدگی است و در این زمینه 3 نفر دستگیر شدند.

یکی از متهمان در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: نزدیک به شش ماه با نهادها و سازمان ها مکاتبه و تماس تلفنی داشتیم و در این مدت نزدیک به 140میلیون به دست آوردیم.

وی اضافه کرد: معمولاً با دفاتر مدیران کل تماس می گرفتیم و آنان نیز این موضوع را به روابط عمومی ها اطلاع می دادند و در کمتر از 12 ساعت پولی را که مطالبه نموده بودیم به حساب ما واریز می کردند.

متهم گفت: متأسفانه سازمان ها و نهادها برای اینکه خودشان را مطرح نمایند بدون هیچ گونه فکری و بدون اینکه ما را ببینند به راحتی پول را پرداخت می کردند.

متهم اصلی که معمولاً خود را به جای مرآتی خبرنگار واحد مرکزی خبر معرفی می کرد، اضافه کرد: قبلاً با شبکه های بیگانه همکاری داشتم از جمله شبکه مهاجر که برنامه سازی می کردم و مدیر پخش این شبکه بودم و همچنین ایران موزیک را تأسیس کردم که به زندان رفتم و بعد از آن آغاز به کلاهبرداری کردم.

وی ادامه داد: در مدت کلاهبرداری حتی توانستم با یکی از وزرا تماس بگیرم و از وی درخواست فراوری برنامه با همان عنوان خبرنگار واحد مرکزی خبر کنم که وی موافقت کرد و بنده را به مدیران کل دیگر ارجاع داد.

متهم اضافه کرد: در تماس با مسئولان عنوان می کردم که برنامه های 15دقیقه ای برای فعالیت های آن مجموعه تهیه خواهم کرد که این برنامه ها بعد از اخبار پخش خواهد شد و یا حتی آنان را به گفتگوی ویژه خبری دعوت می کردم.

وی گفت: بعد از واریز شدن پول ها به حساب، دیگر قطع ارتباط می کردم و جوابی نمی دادم.

این کلاهبردار اضافه کرد: پول ها معمولاً به کارت های بانک که معمولاً از سارقان و معتادان خریداری می کردم واریز می شد و بعد از دو سه فقره کلاهبرداری کارت ها را نابود می کردم.

  • شرح صدا و سیما

مدیرکل اخبار استان های خبرگزاری صدا و سیما نیز گفت: 5 4 ماهی بود که از واحدهای صنعتی، دولتی و از اقصی نقاط کشور تماس می گرفتند و عنوان می کردند که مبلغی را به حساب ریخته اند و می گفتند: گروه خبری کی می آید؟

موسوی اضافه کرد: این تماس ها زیاد شد که بلافاصله به حراست سازمان صدا و سیما اطلاع داده شد.

وی گفت: حوزه معاونت خبر برای پوشش خبری و تهیه برنامه های خبری به هیچ عنوان وجهی را دریافت نمی کند و اگر روابط عمومی و دفاتر مسئولان آن سازمان ها و نهادها تماسی را با صدا و سیما و معاونت خبر می گرفتند شاید دیگر این مسائل پیش نمی آمد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1341

به "دستگیری خبرنگاران قلابی صدا و سیما ، سرکیسه کردن مدیران دولتی با وعده تهیه برنامه ، همکاری یکی از متهمان با شبکه های بیگانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری خبرنگاران قلابی صدا و سیما ، سرکیسه کردن مدیران دولتی با وعده تهیه برنامه ، همکاری یکی از متهمان با شبکه های بیگانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید