تور ارزان روسیه: عایدی روسیه از فروش نفت و گاز به 125 میلیارد دلار افزایش یافته است

به گزارش مجله آراد، طبق محاسبه آژانس بین المللی آماری فیچ، درآمدهای بودجه دولت روسیه به وسیله فروش نفت و گاز این کشور در سال 2021 در مقایسه با سال گذشته افزایشی تقریباً 70 برابری داشته و به 125 میلیارد دلار رسیده است.

تور ارزان روسیه: عایدی روسیه از فروش نفت و گاز به 125 میلیارد دلار افزایش یافته است

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، آژانس بین المللی آماری فیچ (Fitch Ratings) محاسبه نموده است که عایدیهای نفت و گازی در بودجه دولت روسیه و عایدی خارج از بودجه این کشور به وسیله فروش نفت و گاز در سال 2021 در مقایسه با سطح عایدی این کشور از این طریق در سال 2020 با توجه به افزایش قیمت جهانی نفت و گاز می تواند به مقدار 70 درصد یا به عبارتی 50 میلیارد دلار رشد داشته باشد.

طبق ارزیابی دیمیتری مارینچنکو مدیر ارشد گروه منابع طبیعی و کالاهای خام آژانس فیچ، در سال 2021 احتمالاً 9 تریلیون روبل، معادل حدود 125 میلیارد دلار به وسیله فروش نفت و گاز به بودجه روسیه اضافه نموده شده است. به گفته وی، این مبلغ 50 میلیارد دلار بیشتر از عایدی سال 2020 از این طریق و تقریباً 40 میلیارد دلار بیشتر از مقدار پیش بینی شده با توجه به پارامترهای اقتصاد کلان در ابتدای سال است.

به گفته این کارشناس مسائل مالی، در اوایل امسال میلادی انتظار می رفت که قیمت میانه نفت 45 دلار در ازای هر بشکه باشد و قیمت صادراتی گاز طبیعی هم 200 دلار در ازای هر هزار کیلومترمکعب خواهد بود. البته در این صورت هم عایدی نفت و گازی روسیه در سال 2021 بیشتر از سال قبل بوده و حدود 120 میلیارد دلار می شد. این در حالی که است که قیمت نفت و گاز در بازار جهانی به مراتب بیشتر از قیمت پیش بینی شده است.

مدیر ارشد گروه منابع طبیعی و کالاهای خام آژانس بین المللی فیچ اضافه نمود، در عین حال رشد قابل توجه عایدیهای دولت روسیه به وسیله فروش نفت و گاز همچنان تا حدود زیادی به مقدار استخراج و صادرات نفت و محصولات نفتی بستگی دارد که حدود 75 الی 80 درصد از رشد کلی عایدیها را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی، سهم گاز، به رغم رشد افنجارگونه قیمت آن در بازارهای جهانی، بسیار اندک بوده و حدود 20 الی 25 درصد است و این مسئله به این علت است که بخش اعظم صادرات گاز به قیمت نفت گره خورده و در عین حال مقدار بسیار زیادی از گاز روسیه در داخل کشور مصرف می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1966

به "تور ارزان روسیه: عایدی روسیه از فروش نفت و گاز به 125 میلیارد دلار افزایش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان روسیه: عایدی روسیه از فروش نفت و گاز به 125 میلیارد دلار افزایش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید