دخالت اتحادیه اروپا در موضوع ادلب با درخواست آتش بس

به گزارش مجله آراد، یک مقام ارشد اتحادیه اروپا با ابراز نگرانی از افزایش درگیری ها و تنش در استان ادلب (سوریه)، خواهان برقراری آتش بس در این منطقه شد.

دخالت اتحادیه اروپا در موضوع ادلب با درخواست آتش بس

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (آدینه) گفت درگیری ها و عملیات در استان ادلب باید هرچه سریعتر متوقف گردد.

بورل در صفحه توئیتر خود نوشت: تنش های کنونی در ادلب باید به سرعت متوقف گردد. خطر تبدیل شدن آن به یک درگیری نظامی نامحدود بین المللی وجود دارد. همچنین باعث درد و رنج انسانی غیر قابل تحمل و به خطر افتادن غیرنظامیان شده است.

وی با دخالت در موضوع داخلی سوریه، اضافه نمود: اتحادیه اروپا از همه طرف ها می خواهد سریعاً تنش ها را کاهش داده و نسبت به تمام جان باختگان ابراز تأسف نمایند. اتحادیه اروپا تمام اقدامات لازم برای حفاظت از منافع امنیتی خود را انجام می دهد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سپس از تماس های این نهاد با تمام بازیگران منطقه ای و درگیر در بحران ادلب اطلاع داد.

عملیات ارتش سوریه علیه تروریست ها در استانهای ادلب و حلب از چهارم بهمن ماه گذشته مجددا شروع شد و کماکان ادامه دارد. ارتش سوریه شامگاه گذشته یازده منطقه را در این محور آزاد کرد.

شبکه المیادین بامداد امروز گزارش داد 34 نظامی ترکیه در حمله هوایی که در نزدیکی روستای الباره، واقع در جبل الزاویه، در حومه استان ادلب انجام شد، کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه نیز امروز درباره کشته و مجروح شدن نظامیان ترکیه در حملات هوایی به عناصر مهاجم به ارتش سوریه شرح داد: آنکارا درباره حضور نظامیان خود در ادلب به ما اطلاع نداده بود. نظامیان ترکیه در میان عناصر مسلحی بودند که روز گذشته در حملات هوایی به ادلب هدف قرار گرفتند. (جزئیات بیشتر)

همچنین روز گذشته منابع خبری معارض و بعضی شبکه ها از جمله الجزیره با اشاره به وقوع درگیری های شدید در شهر سراقب، ادعا کردند که گروههای تروریستی توانسته اند مجددا سراقب را به اشغال خود درآورند. با این حال یک منبع روس دقایقی بعد از انتشار آن خبر، سقوط سراقب را تکذیب نموده و گفت شهر در کنترل کامل ارتش سوریه است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 937

به "دخالت اتحادیه اروپا در موضوع ادلب با درخواست آتش بس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دخالت اتحادیه اروپا در موضوع ادلب با درخواست آتش بس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید