خطیب زاده اظهارات مقام اوکراینی درباره عمدی بودن سانحه هواپیما را قویا رد کرد

به گزارش مجله آراد، سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارات دبیر شورای امنیت ملی اوکراین در خصوص عمدی بودن سانحه هواپیمای اوکراینی را قویا رد کرد.

خطیب زاده اظهارات مقام اوکراینی درباره عمدی بودن سانحه هواپیما را قویا رد کرد

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی خبرنگاران، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (آدینه) اظهارات دبیر شورای امنیت ملی اوکراین در خصوص عمدی بودن سانحه هواپیمای اوکراینی در مصاحبه با رسانه کانادایی را قویا رد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد: اینکه به رغم همه توضیحات و گزارش های تخصصی و کارشناسی، بعضی مقامات اوکراینی همچنان به اظهارات سیاسی و مبهم خود ادامه می دهند و فرضیه های ذهنی و سفارشی خود را در بستر رسانه ای مطرح می نمایند، باعث تاسف است.

خطیب زاده اضافه نمود: به نظر می رسد برای مقامات اوکراینی نه حل و فصل این سانحه تلخ در چارچوب واقعیات عینی و کارشناسی و نه کاهش آلام خانواده های قربانیان اولویت دارد، بلکه سعی می نمایند با مستمسک قرار دادن این سانحه، مسائل داخلی و یا روابط خارجی خود با سایر کشور ها را به این حادثه دردناک مرتبط نموده و از آن بهره برداری سیاسی نمایند و روشن است که چنین سوء استفاده های سیاسی تا چه حد غیر قابل قبول است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید نمود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای مذاکره با همه طرف ها در چارچوب قانون و عرف بین المللی بار دیگر اعلام می نماید و به همه طرف ها توصیه می نماید در اظهارات خود از چارچوب منطق و قانون خارج نشوند.

لازم به ذکر است پیش از این نیز سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی نیز این اظهارات را رد کرد. کیوان خسروی سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی امروز (آدینه) اظهارات منتسب به اولکسی دانیلوف دبیر شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین را رد کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران صراحتا اعلام نموده که حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی غیرعمدی و ناشی از خطای انسانی بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1719

به "خطیب زاده اظهارات مقام اوکراینی درباره عمدی بودن سانحه هواپیما را قویا رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطیب زاده اظهارات مقام اوکراینی درباره عمدی بودن سانحه هواپیما را قویا رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید