خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا فاجعه خواهد بود

به گزارش مجله آراد، خبرنگاران: نخست وزیر ایتالیا امروز یکشنبه تاکید نمود که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هم برای این کشور و هم برای اتحادیه اروپا یک فاجعه خواهد بود.

خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا فاجعه خواهد بود

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، اظهارات متئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا در مورد فاجعه دانستن خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در حالی است که دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا قول داده است که در صورت پیروزی محافظه کاران در انتخابات ماه می آینده، همه پرسی عضویت این کشور در اتحادیه اروپا را در سال 2017 میلادی برگزار کند.

بر اساس این گزارش، کامرون از باقی ماندن بریتانیا در یک اتحادیه اروپای اصلاح شده حمایت می نماید ولی هشدار داده است که تنش های اخیر از جمله اختلاف بر سر بودجه اضافی 1.7 میلیارد یورویی اتحادیه اروپا ادامه عضویت بریتانیا در این اتحادیه را سخت تر خواهد نمود.

رنتسی در مصاحبه با اسکای نیوز تاکید نمود که این مساله به روشنی یک فاجعه برای اروپا خواهد بود و من معتقدم که برای بریتانیا نیز فاجعه خواهد بود. هم اروپا و هم بریتانیا از ادامه عضویت سود خواهند برد.

جان میجر نخست وزیر سابق محافظه کار بریتانیا نیز امروز یکشنبه تاکید نمود که سوء تفاهمات زیادی در مورد موضع بریتانیا در زمینه آزادی جابجایی وجود دارد. پیروزی احتمالی حزب استقلال بریتانیا در انتخابات اواخر ماه جاری که می تواند منجر به کسب یک کرسی دیگر پارلمانی گردد فشارها بر دیوید کامرون را به شدت افزایش خواهد داد. کامرون از سوی احزاب مخالف و همچنین بعضی از هم حزبی های خود تحت فشار زیادی قرار گرفته است تا در روابط بریتانیا با اتحادیه اروپا تغییراتی را ایجاد کند.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 544

به "خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا فاجعه خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا فاجعه خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید