خبرنگاران 35 هزار لیتر الکل برای تهیە مواد ضد عفونی کنندە وارد کردستان شدە است

به گزارش مجله آراد، سنندج - خبرنگاران - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان از ورود 35 هزار لیتر الکل برای تهیه مواد ضد عفونی کننده به استان اطلاع داد.

خبرنگاران 35 هزار لیتر الکل برای تهیە مواد ضد عفونی کنندە وارد کردستان شدە است

محمد دره وزمی روز یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت پیشگیری از شیوع کرونا گفت: در مرحله اول بیش از 21 هزار لیتر الکل تهیه و در اختیار واحدهای فراوریی برای تهیه مواد ضد عفونی کننده نهاده شد.

وی با بیان اینکه از این مقدار الکل 70 هزار بطری مواد ضد عفونی کننده فراوری ودر بین داروخانه های سطح استان توزیع شد یادآور شد: در مرحله دوم نیز 35 هزار لیتر الکل با مساعدت استاندار کردستان تامین و در اختیار واحدهای فراوریی نهاده شد و به مرور و بر حسب احتیاج شهرستان ها و با نظارت علوم پزشکی توزیع می گردد.

وی اضافه نمود: با همکاری و هم افزایی موجود در استان مسئله ای برای تامین مواد ضد عفونی کننده وجود نخواهد داشت.

از ظهر شنبه دوم فروردین تا ظهر یکشنبه سوم فروردین، 16 بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شدند و تعداد بیماران از ابتدای شیوع بیماری تا به امروز به 238 نفر رسید.

تا به امروز 662 نمونه از افراد مشکوک به کرونا گرفته شده که 238 نمونه مثبت و 370 نمونه هم منفی بوده و جواب آزمایش 54 نفر نیز هنوز تعیین نشده است.

آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان به تفکیک شهرستان ها شامل سقز 85 نفر، بانه 51 نفر، سنندج 41 نفر، قروه 17 نفر، بیجار 14 نفر، کامیاران 11 نفر، دیواندره 10 نفر، مریوان 6 نفر، دهگلان 2 نفر و سروآباد یک نفر است.

از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان تا به امروز 28 نفر جان خود را از دست داده اند که سه نفر از این بیماران در 24 ساعت گذشته به مجموع فوتی ها اضافه شدند.

از کل فوت شدگان ناشی از ابتلای به ویروس کرونا 12 نفر در شهرستان سقز، سه نفر سنندج، سه نفر قروه، پنج نفر بانه، 2 نفر در بیجار، 2 نفر در کامیاران و یک نفر در مریوان بستری بودند.

از ظهر دیروز تا امروز، یک هزار و 28 مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به 21 هزار و 638 نفر رسید.

هفت هزار و 913 نفر از بیماران مبتلا بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند و با جانباختن 129 نفر از بیماران در شبانه روز گذشته، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به یک هزار و 685 نفر رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 997

به "خبرنگاران 35 هزار لیتر الکل برای تهیە مواد ضد عفونی کنندە وارد کردستان شدە است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 35 هزار لیتر الکل برای تهیە مواد ضد عفونی کنندە وارد کردستان شدە است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید