خبرنگاران 2 پایگاه کمیته امداد آماده دریافت نذر قربانی شهروندان مهابادی است

به گزارش مجله آراد، مهاباد- خبرنگاران- مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد گفت: سال جاری 2 پایگاه جهت تحویل دام های نذری خیّران و ذبح این قربانی ها با رعایت پروتکل های بهداشتی در این شهرستان راه اندازی شده است.

خبرنگاران 2 پایگاه کمیته امداد آماده دریافت نذر قربانی شهروندان مهابادی است

حسین خضری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با تاکید بر اینکه نظارت بهداشتی بر ذبح دام های قربانی توسط کارشناسان امر صورت می گیرد. اضافه نمود: سال جاری به دلیل مقابله با شیوع بیماری کرونا پایگاه جمع آوری نذر عید قربان تنها در مسجد جامع و اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد راه اندازی شده و آماده دریافت گوشت های قربانی خیّران است.

وی با بیان اینکه یاری های جمع آوری شده با رعایت اصول بهداشتی بسته بندی در اولین فرصت در اختیار خانواده های نیازمند قرار می گیرد، ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و برگزارنشدن آیین حج، پیش بینی می گردد نذر عید قربان سال جاری در این شهرستان بیشتر از سال های گذشته باشد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد اضافه نمود: شماره حساب 0110763749001 بانک ملی با شناسه واریز 880237558 برای جمع آوری یاری های خیّران در این شهرستان مشخص شده تا این یاری ها در سریع ترین زمان ممکن در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

خضری با اشاره به یاری های خیرین در عید قربان سال گذشته نیز گفت: پارسال بیش از 6 میلیارد و 200 میلیون ریال یاری نقدی و غیرنقدی جمع آوری و بین خانواده های نیازمند توزیع شد.

6 هزار و 450 خانوار مهابادی با 12 هزار نفر زیر چتر حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند که از این تعداد، هزار و 50 دانش آموز، 731 ایتام و محسنین و 110 نفر دانشجو هستند.

طبق یک سنت ابراهیمی هر سال در عید قربان (10 ذی الحجه)، مومنان بر حسب وسع اقتصادی خود، همزمان با مناسک حج، دام را ذبح نموده و گوشت حاصل از آن را بین خانواده های بی بضاعت توزیع می نمایند.

فردا، عید قربان است.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1261

به "خبرنگاران 2 پایگاه کمیته امداد آماده دریافت نذر قربانی شهروندان مهابادی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 2 پایگاه کمیته امداد آماده دریافت نذر قربانی شهروندان مهابادی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید