خبرنگاران 10 هزار دانشجو وام 15 میلیون تومانی دستیاری می گیرند

به گزارش مجله آراد، تهران- خبرنگاران- رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وام 15 میلیون تومانی به 10 هزار دانشجوی دوره دستیاری، رزیدنتی و دکتری تخصصی (Ph.D) تعلق می گیرد.

خبرنگاران 10 هزار دانشجو وام 15 میلیون تومانی دستیاری می گیرند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مهاجرت دانشجویی به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

بهروز رحیمی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران اضافه کرد: ثبت نام برای دریافت وام دستیاری به صورت الکترونیکی و اینترنتی به وسیله سامانه صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در یک تا دو هفته آینده صورت می گیرد.

وی ادامه داد: با تفاهم با بانک قرض الحسنه مهر این وام با کارمزد 4 درصد، بازپرداخت 36 ماهه و دوره تنفس هشت ماه تا یک سال بسته به زمان فراغت از تحصیل دانشجویان، پرداخت می گردد.

به گفته او صندوق رفاه در روزهای آینده آیین نامه اجرایی پرداخت وام دستیاری را ابلاغ میکند.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با اشاره به مدارک و شرایط لازم برای ثبت نام وام دستیاری توضیح داد: دانشجویان برای دریافت این وام به یک ضامن با حداقل ضمانت ها احتیاج دارند و باید برای یک بار به نزدیک ترین شعبه بانک قرض الحسنه مهر مراجعه نمایند.

رحیمی گفت: دانشگاه های علوم پزشکی پس از ثبت نام دانشجویان اسامی را به صندوق رفاه اعلام و سپس صندوق نیز اسامی را به شعبه های بانک اعلام می نماید.

تکمیل 49 طرح خوابگاهی نیمه کاره با یاری خیرین سلامت

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در ادامه به حضور و یاری خیرین سلامت برای تکمیل و ساخت طرح های خوابگاهی برای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور اطلاع داد و گفت: تمرکز و توجه ویژه خیرین به ساخت خوابگاه های دانشجویی و نگاه این قشر باعث رقم خوردن رویدادهای مثبتی در این حوزه خواهد شد.

وی با اشاره به جلسه های مستمر با خیرین سلامت به منظور تکمیل طرح های خوابگاه های علوم پزشکی گفت: بر اساس نتایج تازه ترین جلسه با خیرین سلامت، مقرر شد که 49 طرح خوابگاه نیمه کاره با ظرفیت 20 هزار دانشجو تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: این خوابگاه ها در سراسر کشور پراکنده هستند اما اولویت با خوابگاه های واقع در مناطق محروم و خوابگاه های متاهلی است. در این زمینه تفاهم نامه هایی میان خیرین، دانشگاه ها و صندوق رفاه برای تامین منابع به امضا رسیده است.

به گفته رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، این صندوق هزینه های مورد نظر و جدول زمان بندی شروع و سرانجام طرح ها را تهیه نموده و در اختیار خیرین می گذارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1335

به "خبرنگاران 10 هزار دانشجو وام 15 میلیون تومانی دستیاری می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 10 هزار دانشجو وام 15 میلیون تومانی دستیاری می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید