خبرنگاران کابل در سالروز استقلال کشور زیر حملات راکت ها بود

به گزارش مجله آراد، کابل - خبرنگاران - کابل- خبرنگاران- سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت که امروز 14 راکت بر مناطق مختلف شهر کابل پرتاب شده است که در نتیجه 10 تن از جمله 4 کودک زخمی و زخمی ها هم به بیمارستان منتقل شده اند.

خبرنگاران کابل در سالروز استقلال کشور زیر حملات راکت ها بود

به گزارش خبرنگاران، طارق آرین به خبرنگاران گفت که ساعت 9 و 35 دقیقه صبح امروز به وقت محلی 14 راکت از دو خودرو تندرو بر مناطق اول، دوم، دهم، شانزدهم و نهم شهر کابل پرتاب شده است که بیشتر راکت ها به منازل مسکونی اصابت کرده و 10 تن از جمله چهار کودک و یک زن زخمی شده اند.

به گفته وی، یک راکت نیز به ارگ ریاست جمهوری اصابت کرده است که حتی شش نفر از اعضای تیم تشریفات ارگ نیز زخمی شدند.

ارگ ریاست جمهوری، وزارت دفاع، بانک مرکزی، سفارت آمریکا، مقر فرماندهی نیروهای ناتو در افغانستان، شمار زیادی از وزارت خانه ها و منطقه دیپلماتیک وزیر محمد اکبر خان در این حوزه ها قرار گرفته است.

وی گفت که بر اثر تلاش نیروهای پلیس وزارت کشور دو نفر در این رابطه بازداشت شده و این افراد تحت بازپرسی پلیس قرار دارند. وی در باره عاملان این رویداد چیزی نگفت و اضافه نمود که تحقیقات از بازداشت شدگان ادامه دارد.

وزارت کشور افغانستان گفته که این موشک ها از حوزه 8 و 17 شهر کابل از دو خودرو پرتاب شده است.

در واقع شهرهای مختلف افغانستان از جمله پایتخت این کشور پس از توافق صلح طالبان و آمریکا همچنان شاهد فرایند فزاینده حملات و انفجارهای مختلف بوده که بیشتر قربانیان آن را افراد غیرنظامی تشکیل می دهند.

شاه حسین مرتضوی مشاور امور فرهنگی رییس جمهوری افغانستان در واکنش به این حملات گفت: وقتی طالبان مردم را هدف قرار می دهند طبیعی است که جرأت نکنند مسئولیت آن را بطور علنی برعهده گیرند. اما گروه طالبان هرگز نمی تواند از مسئولیت یک جنایت فرار کند.

تا به امروز شخص و یا گروهی مسئولیت این رویداد را برعهده نگرفته است.

حملات راکتی در حالی بر شهر کابل شلیک شد که دولت و تعدادی از نهادها و مردم این کشور مشغول تجلیل از صدو یک امین سالگرد استقلال افغانستان بودند و رئیس جمهوری اشرف غنی در مقر وزارت دفاع این کشور بر پای منار استقلال گل می گذاشت.

مردم و دولت افغانستان در حالی از استقلال این کشور تجلیل می کنند که درگیری ها با گروه طالبان و ده ها گروه تروریستی دیگر در مناطق مختلف این کشور ادامه دارد و موضوع گفت وگوی صلح نیز یکی پس از دیگری با موانع روبرو می شود.

مراسم تجلیل از روز استقلال توسط تلویزیون ملی افغانستان به صورت زنده منتشر می شد، ولی دقایقی بعد از شنیده شدن صدای انفجار، پخش زنده قطع شد که مشخص نیست مراسم همانجا پایان یافت و یا به دلیل تهدید امنیتی پخش این برنامه متوقف شد. در حالیکه قبل از آن تلویزیون ملی گفته بود که آقای غنی در این مراسم سخنرانی خواهد کرد.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرده بود که مراسم با حضور مقام های افغانستان، سفیران و کنندگان کشورهای دوست مقیم کابل برگزار شده است.

در واقع دقایق بعد از گذاشتن تاج گل توسط آقای غنی صدای انفجار در کابل شنیده شد.

شاهدان گفته اند که دو موشک مقابل خانه آنها در منطقه مکروریان کهنه فرود آمده و چند تن را زخمی کرد.

برخی دیگر از این شاهدان عینی با همرسانی عکس های از محل فرود موشک ها گفته اند که یکی از آنها در قلعه موسی در شرق کابل پشت مسجد امام حسن فرود آمده است.

کاربر دیگر گفته که موشکی در مکرویان کهنه بر یک درخت فرود آمده است.

براساس گزارش ها، صبح امروز در کابل تدابیر شدید امنیتی برقرار بود و تمام راستاهای منتهی به ارگ ریاست جمهوری و منطقه دیپلماتیک وزیر اکبرخان برای عبور و مرور خودروها بسته بودند.

همچنین راستا منتهی به قصر دارالامان که قرار است امشب یکی از برنامه ها در آنجا برگزار شود، نیز از صبح امروز برای عبور و مرور خودروها مسدود شده است.

به گفته رسانه ها، حضور سنگین نیروهای امنیتی را می توان در تمام سطح شهر دید که با ایجاد پست های بازرسی تلاش دارند که امنیت مراسم برگزاری صد و یکمین سالگرد استقلال افغانستان را تامین کنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1293

به "خبرنگاران کابل در سالروز استقلال کشور زیر حملات راکت ها بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کابل در سالروز استقلال کشور زیر حملات راکت ها بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید