خبرنگاران نماینده ایلام: وعده های بدون پشتوانه موجب سلب اعتماد مردم می گردد

به گزارش مجله آراد، ایلام - خبرنگاران - نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم اجرای برنامه های زیرساختی و دادن وعده های بدون پشتوانه اقتصادی و اجرایی باعث سلب اعتماد مردم می گردد.

خبرنگاران نماینده ایلام: وعده های بدون پشتوانه موجب سلب اعتماد مردم می گردد

سارا فلاحی روز پنجشنبه در بازدید از روستاهای بخش سیوان(میشخاص) از توابع شهرستان ایلام گفت: مسوولان به جای وعده های غیرعملیاتی در بین مردم باشند و حضور آنها در میان مردم حتی اگر کار و طرح خاصی برای اجرا نداشته باشند باز هم مایه دلگرمی و رضایت افکار عمومی خواهد شد.

وی از مسوولان خواست: با رصد مسائل و احتیاجهای مناطق مختلف استان و آنالیز خواسته های مردم در حوزه کاری خود این مسائل و خواسته ها را به طور جدی پیگیری نمایند.

فلاحی تاکید نمود: مسائل و خواسته های اصلی و مهم استان در صحن علنی مجلس با نطق خارج از دستور و تذکر و شیوه های مختلف مطرح خواهد شد و سپس برای تحقق آن خواسته ها رایزنی و لابی گری بیشتر و قوی تر با مسوولان مربوطه در وزارتخانه های مختلف انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه حق استان ایلام در ادوار مختلف تضیع شده است، اضافه نمود: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در پیگیری اعتبار برای اجرای طرح های مورد احتیاج بدون شک کلیت استان را در نظر خواهند گرفت و به یک منطقه یا حوزه انتخابیه بسنده نمی نمایند و باید تمام استان در ابعاد گوناگون رشد توسعه یابد.

وی به مسوولان استان در دستگاه های گوناگون توصیه کرد: مسائل و خواسته ها را به ترتیب اهمیت اولویت بندی نمایند و جلسات کاری تنها منتج به داشتن خروجی و طرح های با پشتوانه اجرای و اعتباری باشد.

فلاحی یادآور شد: مدیران دستگاه های اجرایی برای تحقق برنامه ها و پروژه های خود صادقانه و بدون توجیه محدودیت های فراروی اجرای طرح ها را با مردم مطرح و همچنین پیمانکارانی صادق، دلسوز، متعهد، مشرف و عالم به فرایند طرح را بکارگیری نمایند.

وی به مسائل متعدد زیرساختی شهر سیوان و روستاهای تابعه آن اشاره و تاکید نمود: مسوولان روستا اعم از بخشدار، اعضای شورای شهر و روستا و دهیاران مهمترین معضلات فراروی این منطقه را احصا و اولویت بندی نمایند و به وی ارائه دهند تا به وسیله رایزنی با مسوولان ارشد کشور و کوشش برای تامین اعتبار آنها این مسائل به مرتفع یا کم شوند.

فلاحی اضافه نمود: سیوان باتوجه به ساختار اقلیمی خاص خود و وجود باغات میوه مرغوب شرایط برای تبدیل شدن به قطب گردشگری کشاورزی و مالی را دارد و در صورت ایجاد زیرساخت ها، این منطقه علاوه بر بهره مالی زمینه اشتغال جوانان را هم فراهم کند.

اجرای طرح های آبیاری نوین با هدف کاهش آب حوزه کشاورزی

معاون امور عمرانی استاندار ایلام نیز گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان در صدد ایجاد طرح های آبیاری نوین برای اراضی کشاورزی منطقه با هدف مدیریت و کاهش مصرف آب کشاورزی است تا بخشی از مشکل آب کشاورزی منطقه مرتفع گردد.

احمد کرمی یادآور شد: همچنین دهستان سیوان در اخرین تقسیمات کشوری به شهر تبدیل شده که این موضوع منشا تحول مطلوبی برای این منطقه از لحاظ اعتباری و ایجاد طرح های عمران شهری و زیربنایی خواهد بود.

وی در خصوص مشکل آب شرب مورد احتیاج روستاهای سیوان هم گفت: برای برطرف این مشکل یک کارگروه با حضور دستگاه های مربوطه، مسوولان سیوان و نمایندگانی از خود این منطقه باید در سریع ترین زمان ممکن تشکیل گردد تا در قالب طرح های کوتاه مدت و بلند مدت مشکل آب شرب این منطقه به صورت حل گردد.

نبود جاده های دسترسی اصلی و فرعی مطلوب و استاندارد، کمبود اب شرب، عدم بهره مندی از پهنای باند اینرنتی و شبکه های تلفن همراه، نبود باکس یا سایت های محل دفع زباله و نبود متولی در جمع آوری پسماندهای خانگی، عدم اعطای مجوز طرح های اشتغال زا به مردم منطقه به خاطر وجود سد ایلام در پایین دست از جمله مسائل مردم منطقه سیوان بود.

در این بازدید مقرر شد مشکل آب شرب در کوتاه مدت مرتفع گردد اما برای پایداری آب در شبکه توزیع یک کارگروه تشکیل و زیرساخت های انتقال آب پایدار به این روستاها فراهم گردد.

همچنین تسریع در تکمیل واریانت جاده اصلی و روکش و بهسازی جاده های دسترسی سیوان، ایجاد سایت های گردشگری کشاورزی و بومگردی، ایجاد 2 سایت بهبود شبکه اینترنت پرسرعت تا خاتمه شهریورماه و در صورت همکاری اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای ایجاد 11 کیلومتر فیبر نوری، استقرار و آغاز به فعالیت شهرداری، صدور مجوز طرح های اشتغال زایی که دارای پساب نیستند مورد توافق مسوولان برای اجرا نهاده شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1179

به "خبرنگاران نماینده ایلام: وعده های بدون پشتوانه موجب سلب اعتماد مردم می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده ایلام: وعده های بدون پشتوانه موجب سلب اعتماد مردم می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید