خبرنگاران مجوز انتخابات هیات رییسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی صادر نشده است

به گزارش مجله آراد، مشهد- خبرنگاران- رییس شورای اسلامی استان خراسان رضوی گفت: هنوز مجوز برگزاری انتخابات سالانه هیات رییسه شورای اسلامی این استان صادر نشده است.

خبرنگاران مجوز انتخابات هیات رییسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی صادر نشده است

علی محمد اللهیاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: انتخابات چهارمین هیات رییسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی باید برگزار گردد که البته لازمه برگزاری آن اخذ مجوزهای لازم می باشد که در این خصوص مکاتباتی اجرا شده است.

وی بدون اشاره به موعد قانونی برگزاری این انتخابات ادامه داد: چون شرایط مشهد از نظر شیوع کرونا قرمز بود باید برای برگزاری انتخابات هماهنگی هایی با ستاد مقابله با کرونا انجام می شد که در مورد برگزاری آن اطلاع رسانی خواهد شد.

رییس شورای اسلامی استان خراسان رضوی گفت: انتخابات هیات رییسه سال چهارم پنجمین دوره شورای عالی استان ها برگزار شده است و سید حسین علوی نسب یکی از سه نماینده استان خراسان رضوی در این شورای عالی به عنوان منشی پنجم انتخاب و به عضویت هیات رییسه شورای عالی استانها درآمده است.

وی اضافه نمود: علی محمد اللهیاری و سید حسین بهشتیان 2 نماینده دیگر شورای اسلامی خراسان رضوی در شورای عالی استانها هستند.

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی نیز در به خبرنگار خبرنگاران گفت: براساس آئین نامه داخلی شوراهای اسلامی مصوب سال 84 ، نمایندگان منتخب شوراهای اسلامی استان در شورای عالی استانها مدت چهار سال نمایندگی این شورا در شورای عالی را برعهده دارند.

علیرضا خادم پیر اضافه نمود: بر این اساس با وجود عدم برگزاری انتخابات هیات رییسه شورای استان در سال چهارم ، حضور نمایندگان استان در انتخابات هیات رییسه شورای عالی استانها بلامانع است و مشکل قانونی در این زمینه وجود ندارد.

موضوع عدم برگزاری انتخابات هیات رییسه شورای اسلامی استان به خاطر نبود مجوز بابت شرایط قرمز کرونایی در حالی مطرح می گردد که به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی خراسان رضوی، دوم آذر ماه این شورا با تشکیل جلسه ای با مشارکت اعضا و با حضور مدیران عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی و شرکت گاز خراسان رضوی به آنالیز موضوع گازرسانی و احداث صندلی های سی.ان.جی در استان پرداخته است.

به گزارش روابط عمومی شورای عالی استان ها انتخابات مشخص هیات رییسه سال چهارم دوره پنجم شورای عالی استان ها روز پنجشبه 20 آذرماه برگزار و علیرضا احمدی برای دومین سال پیاپی به عنوان رییس شورای عالی استان ها انتخاب شد.

پیشتر عضو شورای اسلامی استان خراسان رضوی به خبرنگار خبرنگاران گفته بود: در حال حاضر از 29 شهرستان خراسان رضوی که طی انتخابات گذشته، شوراهای شهرستانی داشته اند فقط چهار شهرستان شورای فعال دارند.

سعید برزویی اضافه نمود: بعضی از شوراهای فرادست مانند شورای شهرستان در استان تعطیل شده و شورای استان نیز کم اثر و از صلاحیتهای واقعی و وجودی خود دور و به نهادهای تشریفاتی تبدیل شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 دی 1399 بروزرسانی: 20 دی 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1496

به "خبرنگاران مجوز انتخابات هیات رییسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی صادر نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مجوز انتخابات هیات رییسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی صادر نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید