خبرنگاران تعداد بیماران مبتلا به کرونا در کرمان به 141 مورد رسید

به گزارش مجله آراد، کرمان - خبرنگاران - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با مثبت شدن آزمایش 14 بیمار مبتلا به کرونا طی 24 ساعت گذشته در این استان تعداد بیماران مبتلا به کرونا در کرمان به 141 مورد رسید.

خبرنگاران تعداد بیماران مبتلا به کرونا در کرمان به 141 مورد رسید

به گزارش خبرنگاران، مهدی شفیعی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اضافه نمود: مبتلایان به کرونا در استان کرمان طی 24 ساعت گذشته 9 نفر مرد و پنج نفر زن هستند.

وی با بیان اینکه متوسط سنی بیماران مبتلا به کرونا در استان کرمان 63 سال به بالا است گفت: متوسط سنی مبتلایان به این ویروس طی روز گذشته نشان می دهد که نسبت به روزهای قبل سن افراد مبتلا به کرونا پایین تر آمده و در حال استقرار پیدا کردن این اپیدمی در استان کرمان هستیم که حتی جوان ترها نیز در حال مبتلا شدن به این ویروس هستند.

آزمایش سه نفر از کادر بیمارستانی کرمان نیز طی 24 ساعت گذشته مثبت شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه سه نفر از بیماران مبتلا به کرونا طی 24 ساعت گذشته از کادرهای درمانی بیمارستان های این استان هستند گفت: 2 نفر زن و شوهر مربوط یک خانواده و یک مورد نیز همسر فردی بوده که در روزهای گذشته به ویروس کرونا مبتلا و در بیمارستان بستری شده است.

وی ادامه داد: این موارد نشان می دهد ویروس کرونا به خانه ها نیز نفوذ نموده و شعار خانه امن است و در خانه بمانید را با تهدید روبرو نموده و با نوع رفتارهایمان خانه هایمان را نیز نا امن نموده ایم.

شفیعی توضیح داد: باید در خانه ها نیز بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی، گندزدایی سطوح و شستن مرتب دست ها تاکید گردد در حالی که بعضی هنوز موضوع مهم حضور نیافتن در اجتماعات و مهمانی ها را جدی نگرفته اند به طوری که از موارد جدید قطعی ابتلا به ویروس کرونا یک مورد هفته گذشته در یک مراسم خاکسپاری و یک مورد نیز در مهمانی با جمعیت بالا شرکت نموده است.

وی اضافه نمود: 10 مورد از آزمایشات مثبت مربوط به کرونا طی 24 ساعت گذشه در استان کرمان مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان شامل2 مورد شهرستان زرند و هشت مورد شهر کرمان است و سه مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و یک مورد نیز مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان توضیح داد: یک مورد فوتی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سیرجان داشته ایم که با این یک نفر، مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا به 13 نفر در استان کرمان رسید.

وی ادامه داد: حال عمومی یک تا 2 مورد از افراد مبتلا به ویروس کرونا در استان کرمان وخیم است اما بقیه موارد بستری شده در بیمارستان ها دارای حال عمومی به نسبت خوبی هستند.

54 بیمار کرونایی در استان کرمان بستری هستند

مدیر گروه مبارزه با بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان اضافه نمود: 24 ساعت گذشته، هفت مورد از مبتلایان به ویروس کرونا با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شده اند.

وی گفت: از 141 مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان کرمان، تا به امروز 122 مورد بستری شده بودند که از این تعداد 55 مورد با حال عمومی خوب ترخیص شده اند و هم اکنون 54 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان در حال ادامه درمان این بیماری هستند.

وی اضافه نمود: از حوزه دانشگاه علوم پزشکی سیرجان از ابتدای شروع این اپیدمی تا به امروز 2 مورد قطعی مبتلا به کرونا گزارش شده بود که طی 24 ساعت گذشته یک مورد فوتی از این حوزه داشته ایم ضمن آنکه سه مورد گزارش فوتی از حوزه رفسنجان 17 مورد ابتلای قطعی و یک مورد نیز مربوطه به حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت پنج مورد قطعی در روزهای گذشته اعلام شده است.

شفیعی درباره ضرورت استفاده از ماسک نیز گفت: ماسک فقط برای افرادی که ناگزیر به شرکت در جلسات و یا مجامعی با جمعیت بالا و همچنین افرادی که در روبرو با مراجعه نماینده و ارباب رجوع هستند توصیه می گردد و هیچ لزومی ندارد مردم عادی از ماسک بخواهند استفاده نمایند.

وی به کمبود اقلام بهداشتی از جمله ماسک و محلول های ضدعفونی در استان کرمان اشاره و توضیح داد: با اقدامات و پیگیری های صورت گرفته مواد ضدعفونی در دسترس مردم قرار گرفته است و بر عرضه آن نیز نظارت جدی انجام می گردد.

وی تاکید نمود: کمبود محلول های ضدعفونی نماینده در استان محسوس نبود اما در بحث ماسک، تا حدودی با کمبود روبرو هستیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مردم کرمان زیاد دوست ندارند در روزهای منتهی به اول سال به بیمارستان مراجعه نمایند و از دیروز بار مراجعه به بیمارستان های سطح استان کمتر بوده و پیش بینی می کنیم این کاهش مراجعه تا دوم فرودین ماه سال 99 نیز ادامه داشته باشد.

وی تاکید نمود: اطمینان داریم از روز سوم فروردین با افزایش مراجعه نماینده در بیمارستان های کرمان روبرو شویم و طبق پیش بینی های صورت گرفته انتظار می رود هفته اول فروردین ماه حدود 15 درصد افزایش موارد مبتلا به کرونا را در استان کرمان ببینیم و امیدواریم با شرایط انفجاری در هفته دوم فروردین ماه روبرو نشویم.

شفیعی با بیان اینکه شمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا بستری در آی سی یو بیمارستان های کرمان همچنان چهار نفر است گفت: طی 24 ساعت گذشته 38 مورد ثبت سامانه سنجش سلامت کشور شده که 32 مورد آن مشکوک به کرونا بستری یا تحت نظر قرار گرفته اند.

شفیعی با بیان اینکه از 80 مورد نمونه صورت گرفته طی 24 ساعت گذشته جواب 14 مورد آن مثبت اعلام شده است اضافه نمود: از ابتدای اسفندماه امسال تا کنون یک هزار و 218 مورد بستری به دلیل بیماری حاد تنفسی در بیمارستان های استان گزارش شده که از این تعداد 625 مورد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا بوده اند ضمن آنکه در مجموع از ابتدای اسفند تا امروز نیز 827 نمونه گیری تست تشخیصی کرونا در استان کرمان صورت گرفته است.

برای خرید ماهی قرمز به توصیه های دامپزشکی عمل کنید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تا به امروز گزارش علمی از اینکه ماهی قرمز قابلیت انتقال ویروس کرونا را داشته باشد منتشر نشده است.

وی تاکید نمود: ماهی قرمز در شمال کشور فراوری می گردد و از چین وارد نمی گردد و امسال نیز فراوری آن بسیار کم بوده است اما در مجموع مردم به توصیه های دامپزشکی برای خرید هر حیوان زنده ای توجه داشته باشند.

مسافران نوروزی در کرمان بلاتکلیف خواهند بود

وی گفت: بیمارستان های استان کرمان در ایام نوروز همچنان فعال خواهند بود.

شفیعی توضیح داد: پایگاه های سلامت مراکز بهداشت نیز روزانه به مدت 16 ساعت در نوروز فعالیت خواهند داشت و تمام مراکز بهداشتی و درمانی استان کرمان در ایام نوروز فعال هستند.

وی ادامه داد: بخش خصوصی درمانی استان کرمان نیز آمادگی خود را برای ارائه خدمات بهداشتی به مردم استان در نوروز امسال اعلام نموده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اضافه نمود: مردم امسال عید نوروز را در خانه بمانند و از رفتن به مسافرت جدا خودداری نمایند.

وی تاکید نمود: کرمان نوروز آمادگی پذیرش مسافران را ندارد و مجدد تاکید می گردد مسافران نوروزی در کرمان بلاتکلیف خواهند شد.

شفیعی گفت: حدود 600 کیت تشخیص کرونا برای بیماران کرونایی در استان آماده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 991

به "خبرنگاران تعداد بیماران مبتلا به کرونا در کرمان به 141 مورد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تعداد بیماران مبتلا به کرونا در کرمان به 141 مورد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید