خبرنگاران اعتراض چین به تهدیدهای آمریکا علیه خبرنگاران

به گزارش مجله آراد، پکن-خبرنگاران- هوا چون اینگ رییس اداره اطلاع رسانی وزارت خارجه چین از تهدیدهای مایک پمپیو وزیر خارجه آمریکا و شماری از مسوولان آن کشور برای اقدام علیه خبرنگاران چینی ابراز نگرانی و انتقاد کرد.

خبرنگاران اعتراض چین به تهدیدهای آمریکا علیه خبرنگاران

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

گزارش تارنمای یی سی چین حاکی است که پکن یادداشت اعتراضی را در این زمینه تسلیم یک نماینده سفارت آمریکا در پکن نموده است.

هوا در دیدار با نماینده سفارت آمریکا در پکن خاطر نشان کرد که روزنامه وال استریت ژورنال به دلیل نوشتن مطلبی ضد چینی، دست به اقدامی نادرست و تبعیض آمیز زده است.

وی اضافه نمود که وزیر خارجه آمریکا در روزهای اخیر از چین انتقاد نموده است که آزادی بیان را محدود می نماید، درصورتی که حرکت روزنامه امریکایی جایی برای دفاع کردن ندارد.

وی تهدیدهای شورای امنیت ملی کاخ سفید را مبنی بر اینکه باید اقداماتی تلافی جویانه علیه خبرنگاران چینی در نظر گرفته گردد، غیرقابل قبول توصیف کرد.

رییس اداره اطلاع رسانی وزارت خارجه چین تهدید کرد که اگر آمریکا بخواهد علیه سازمان های خبری چین دست به اقدامی بزند، چین به آن واکنش شدیدی نشان خواهد داد.

وی تاکید نمود که خبرنگاران چینی در سال های اخیر مورد تبعیض هایی در آمریکا قرار گرفته اند اما همیشه اصول اخلاقی و حرفه ای را در خبررسانی مراعات نموده اند.

رویارویی چین و آمریکا در امور رسانه ای و خبری پس از آن شدت گرفت که وال استریت ژورنال پس از شیوع ویروس کرونا مطلبی با عنوان چین مرد بیمار آسیا منتشر و از این کشور انتقاد کرد.

به دنبال این قضیه چین مجوز کار سه خبرنگار این روزنامه را که دو آمریکایی و یک استرالیایی بودند، باطل و آنها را از کشور اخراج کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 909

به "خبرنگاران اعتراض چین به تهدیدهای آمریکا علیه خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اعتراض چین به تهدیدهای آمریکا علیه خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید