تکاپوی لندن برای مقابله با رشد فزاینده تروریست پروری در انگلیس

به گزارش مجله آراد، خبرنگاران: سر بریده شدن جیمز فولی خبرنگار آمریکایی توسط یک تبعه انگلیسی بار دیگر خطراتی که از سوی تروریست های تندرو در انگلیس ایجاد شده را در کانون توجه قرار داده است.

تکاپوی لندن برای مقابله با رشد فزاینده تروریست پروری در انگلیس

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، دولت انگلیس برآورد نموده اتست که بیش از 500 تبعه این کشور برای پیوستن به گروه های شبه نظامی به عراق و سوریه رفته اند و بعضی از این افراد تاکنون به انگلیس بازگشته اند.

بر اساس این گزارش، انتشار فیلم ویدئویی در مورد سر بریدن جیمز فولی خبرنگار آمریکایی که ظاهرا توسط یک تبعه انگلیسی صورت گرفته بار دیگر نگرانی های شدیدی را در جامعه انگلیس در مورد رشد فزاینده اقدامات تروریست های تندرو به وجود آورده است.

دولت انگلیس شهروندان خود را به وسیله شبکه های اجتماعی تحت نظر قرار داده که این اقدام بخشی از راهبرد دولت لندن برای مقابله با تروریسم به شمار می رود.

ولی دولت انگلیس برای مقابله با رشد فزاینده صدور تروریست از این کشور از روحانیون مذهبی که مخالف اقدامات افراطی هستند یاری خواسته است. دولت انگلیس از روحانیون مذهبی خواسته است تا مسلمانان انگلیسی را از نظرات و عقاید افراطی دور نموده و کسانی را که از کارزار نبرد و جنگ بازگشته اند متقاعد نمایند تا دیدگاه های افراطی خود را کنار بگذارند.

پس از قتل جیمز فولی امام جماعت مسجد مکه در شهر لیدز از مسلمانان خواسته است تا با سرویس های اطلاعاتی و دولت همکاری نمایند تا مقام های دولتی از این مساله اطمینان حاصل نمایند که این سم به مرزهای انگلیس نرسیده است.

امام جماعت مسجد مکه در شهر لیدز به بی بی سی گفت: خطر پیوستن مسلمانان انگلیسی به گروه های تندرو و افراطی مثل داعش در سوریه و عراق به شدت رو به افزایش است که علت اصلی آن دخالت انگلیس در عراق بوده است.

کارشناسان و مقام های رسمی دولت انگلیس بر این باورند که تنها اقلیت معدودی از رهبران مذهبی در انگلیس بذر افراطی گری را می کارند. افراطی گری در انگلیس به وسیله شبکه های اجتماعی و اینترنت نظرات و دیدگاه های خود را مطرح می نماید.

مسجد کاردیف در ماه ژوئن از پیوستن 3 جوان به نیروهای داعش اطلاع داد و با انتشار این خبر همه توجهات را به خود جلب کرد. مسجد کاردیف بر این مساله تاکید داشته است که این 3 جوان به وسیله اطلاعاتی که از اینترنت دریافت نموده اند به سوی افکار و عقاید افراطی گرایش پیدا نموده اند و مسجد هیچ نقشی در این مساله نداشته است.

ولی در ماه مارس وزارت کشور انگلیس از ورود یکی از روحانیون مذهبی به نام شیخ محمد عریفی که یک تبعه سعودی بود به داخل خاک این کشور جلوگیری کرد. دولت انگلیس این روحانی مذهبی سعودی را تهدیدی را برای جامعه ارزیابی نموده است.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 573

به "تکاپوی لندن برای مقابله با رشد فزاینده تروریست پروری در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکاپوی لندن برای مقابله با رشد فزاینده تروریست پروری در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید