شرح نظام پزشکی درباره واکسیناسیون کادر درمان

به گزارش مجله آراد، رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، در ارتباط با شرایط واکسیناسیون کادر درمان کشور علیه کووید 19، نکاتی را شرح داد.

شرح نظام پزشکی درباره واکسیناسیون کادر درمان

به گزارش شبکه خبر، محمدرضا ظفرقندی، با عنوان این مطلب که در حال حاضر و با ورود دو محموله جدید واکسن اسپوتنیک وی از روسیه مجموعاً حدود 600 هزار دوز از این واکسن وارد کشور شده است، گفت: علاوه بر آن 250 هزار دوز واکسن سینوفارم چین هم وارد کشور شده است. از واکسن های بهارات هم قرار بود که 500 هزار دوز وارد کشور گردد که فقط 125 هزار دوز وارد شده و بقیه در حالی که آماده انتقال بود توسط دادستان هند خروج آن ممنوع شد.

وی افزود: به هر حال این میزان واکسن ها جوابگوی احتیاج کادر درمان کشور هم نیست و برای همین امیدواریم که بزودی با ورود اولین محموله واکسن کوواکس تزریق واکسن برای اعضای سازمان نظام پزشکی را آغاز کنیم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، در واکنش به توافق سازمان نظام پزشکی با وزارت بهداشت برای تأمین واکسن کادر درمان کشور، گفت: باید بگویم از ابتدای طرح موضوع واکسن کووید 19 و امکان تحصیل واکسن، سازمان نظام پزشکی در قالب مکاتبات، پیگیری ها، مصاحبه ها و مذاکرات مکرر با مسئولین وزارت بهداشت خواهان تأمین واکسن استاندارد مورد تائید مجامع علمی دنیا، به اندازه کافی و در مقطع زمانی کوتاه شد.

وی ادامه داد: آشکار بود که زحمات دانشمندان پُرتوان کشور در ماه های اول سال 1400 به نتیجه نخواهد رسید و برای کاهش آمار بستری و میزان مرگ و میر براثر بیماری و در درجه دوم قطع زنجیره بیماری احتیاج به پیش خرید واکسن خارجی وجود داشت و برای همین اصرار داشتیم که پیش خرید واکسن های معتبر انجام گردد.

ظفرقندی گفت: ما در سازمان نظام پزشکی پیش بینی نموده بودیم که ظرفیت فراوری دنیای واکسن که در اختیار چند کشور معدود است جوابگوی احتیاج دنیای نخواهد بود و برای همین تاکید داشتیم که بدون فوت وقت تمام امکانات کشور برای پیش خرید و تأمین واکسن از هر طریق ممکن تجهیز گردد. در واقع شرایط امروز را پیش بینی نموده بودیم. به هر حال آنچه امروز شاهد آن هستیم این است که واکسن در پکیج های با تعداد 100 هزار و200 هزار تحویل می گردد که حتی امکان واکسیناسیون فاز اول کشوری برای اعضای کادر درمان و افراد آسیب پذیر را تأمین نمی کند، اما امیدواریم با سرعت دریافت تحویل واکسن ها و آغاز تحویل واکسن های سبد کوواکس حداقل شاهد واکسیناسیون فاز اول برنامه کشوری باشیم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، به نتایج جلسه ای که به تازگی با معاونان وزارت بهداشت داشته است، اشاره نمود و افزود: در این جلسه مقرر شد واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان و فعالان کادر درمان بخش خصوصی توسط سازمان نظام پزشکی و بر اساس مشخص اسامی، توسط سازمان نظام پزشکی و با هماهنگی معاونت بهداشت وزارت بهداشت انجام گردد.

وی ادامه داد: با توجه به میزان واکسن جدید وارد شده اسپوتنیک وی و نیز ورود اولین بخش واکسن آسترازنکا به وسیله سبد کوواکس در روز های آینده می توانیم تمامی اعضای کادر درمان را در هفته های آینده واکسینه کنیم و قرار شد در این جهت صرفاً بر اساس اولویت های سند ملی اقدام گردد.

ظفرقندی در خصوص نحوه واکسیناسیون کادر درمان، گفت: نحوه توزیع واکسن ها اینگونه است که تا پایان روز دوازدهم فروردین 1400 ثبت نام اعضای سازمان در سامانه مشخص ادامه خواهد داشت و از تمامی رؤسای نظام پزشکی شهر ها هم درخواست شده که به تکمیل فهرست ها در زمان باقی مانده اهتمام ورزند.

وی افزود: در شهر هایی که امکان وجود داشته باشد در بیمارستان های خصوصی مشخص شده هماهنگی صورت خواهد گرفت تا با حضور کادر شبکه بهداشت در محل بیمارستان های خصوصی تزریق واکسن بر اساس برنامه تنظیم شده و با اعلام به اعضای ثبت نام نموده، انجام پذیرد. در شهر هایی هم که بیمارستان ها یا مراکز خصوصی امکان انجام تزریق را ندارند با نظر رئیس نظام پزشکی آن شهر در محل شبکه بهداشت تزریق صورت خواهد گرفت و امیدواریم تا پایان فروردین 1400، واکسیناسیون بخش فعالان کادر درمان انجام گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1689

به "شرح نظام پزشکی درباره واکسیناسیون کادر درمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح نظام پزشکی درباره واکسیناسیون کادر درمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید