توزیع250 هزار ماسک در خوزستان، هیچگونه اعزام به عتبات نداشتیم خبرنگاران

به گزارش مجله آراد، مدیر حج و زیارت استان خوزستان با اشاره به شیوع مجدد ویروس کرونا در استان خوزستان گفت: کارگزاران وپرسنل سازمان 250 هزار ماسک در استان توزیع کرده اند و هیچ اعزامی نیز به عتبات نداشته ایم.

توزیع250 هزار ماسک در خوزستان، هیچگونه اعزام به عتبات نداشتیم خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مدیر حج و زیارت استان خوزستان با اشاره به شیوع مجدد ویروس کرونا در استان خوزستان گفت: کارگزاران وپرسنل سازمان 250 هزار ماسک در استان توزیع کرده اند و هیچ اعزامی نیز به عتبات نداشته ایم.

ناصر حویزاوی افزود: این اقلام بهداشتی پیشگیرانه از کرونا در مناطق محروم و نقاط آلوده کرونایی خوزستان توزیع شده است.

وی مطرح کرد: کارگزاران و همکاران سازمان حج و زیارت در بحران و هر زمانی که مردم نیاز به کمک دارند وارد عمل شده و در جریان کرونا هم با توجه به تعطیلی سفر های زیارتی و مسائل اقتصادی ناشی از کرونا در این بحران در عرصه کمک به مردم حضور داشته و همچنان هم فعال هستند.

وی در ادامه با اشاره به توقف اعزام زائران به عتبات عالیات از اسفند ماه سال گذشته گفت: سازمان حج و زیارت بنابر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، تمامی اعزام های زمینی و هوایی به عتبات عالیات را متوقف کرده و طی یکسال گذشته هیچ اعزامی نداشته است.

مدیر حج و زیارت خوزستان همچنین توضیح داد: در همین مدت دستورالعمل های بهداشتی توسط همکاران در ستاد مرکزی سازمان حج و زیارت، کارشناسان وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر برای طرح اعزام کنترل شده به عتبات عالیات تدوین شد و از طریق وزارت امور خارجه برای طرف عراقی ارسال شد تا تبدیل به یک تفاهمنامه مشترک برای اعزام ها شود.

وی مطرح کرد: از سویی کلیات این طرح پیشنهادی و دستورالعمل بهداشتی تدوین شده برای اعزام زائران از طریق سازمان مرکزی حج و زیارت به وزارت بهداشت و کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد مقابله با کرونای کشور نیز ارسال شد تا در قالب طرحی مشخص در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح و در صورت تصویب، اعزام ها بر اساس شرایط درج شده در دستورالعمل اجرایی شود.

حویزاوی با اشاره به اینکه از اسفندماه سال گذشته هیچ اعزامی به عتبات نداشته ایم، افزود: در حال حاضر نیز با توجه به شرایط اپیدمی کرونا همچنان این فرایند ادامه دارد و هیچگونه اعزام زائر تحت پوشش و سازماندهی سازمان حج و زیارت انجام نمی شود.

حویزاوی در ادامه به بخش هایی از دستورالعمل تهیه شده برای اعزام اشاره کرد و گفت: بر این اساس در صورت انجام تفاهم، اعزام به صورت محدود است ضمن آنکه از شهر های قرمز و نارنجی و اعزام متقاضیان دارای بیماری زمینه ای انجام نمی شود و توجه به میانگین سنی زائران و ارائه جواب منفی تست کرونا برای ثبت نام برخی از مهمترین بند های این دستورالعمل می باشد.

وی در پایان در زمینه تردد های اجرا شده از مرز های دو کشور ایران و عراق گفت: همانطور که طبق روال جاری تردد مسافران ایرانی و تجار به سایر کشور های همسایه از مرز های مختلف زمینی و هوایی تحت نظارت وزارت بهداشت و درمان انجام می شود، تردد ایرانیان و عراقی ها از مرز های دو کشور نیز در قالب های غیر زیارتی انجام می گیرد و این تردد ها هیچ ارتباطی به اعزام های سازمان یافته و تحت نظارت سازمان حج و زیارت نداشته و ندارد و ما نیز طی یک سال اخیر اعزامی نداشته ایم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1634

به "توزیع250 هزار ماسک در خوزستان، هیچگونه اعزام به عتبات نداشتیم خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع250 هزار ماسک در خوزستان، هیچگونه اعزام به عتبات نداشتیم خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید