تماس ترامپ با فرمانده شورشیان لیبی

به گزارش مجله آراد، رئیس جمهور آمریکا با خلیفه حفتر، فرمانده شورشیان لیبی در مورد اوضاع جاری این کشور تلفنی گفت وگو کرده و نقش او در مبارزه علیه تروریسم و ایمن سازی منافع نفتی لیبی را ارزنده خوانده است.

تماس ترامپ با فرمانده شورشیان لیبی

کاخ سفید از گفت وگوی تلفنی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده شورشیان لیبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این تماس که روز دوشنبه 26 فروردین (15 آوریل) اجرا شده در مورد تلاش های مداوم علیه تروریسم و ضرورت بازآفرینی صلح و ثبات در لیبی صبحت شده است.

در این گفت وگو ترامپ از نقش ارزنده حفتر در مبارزه علیه تروریسم و ایمن کردن منابع نفتی لیبی قدردانی کرد.

دو طرف راجع به چشم انداز مشترک خود برای گذار لیبی به سوی یک نظام سیاسی دمکراتیک و باثبات و چگونگی ایجاد این نظام صحبت کرده اند.

کاخ سفید توضیح نداد، چرا خبر این گفت وگو را که دوشنبه اجرا شده با تأخیری چندروزه اعلام کرده است.

لیبی بعد از سقوط معمر قذافی، دیکتاتور دیرپای این کشور در سال 2011 اسیر هرج و مرج شده است. دولت رسمی این کشور در طرابلس ضعیف است و کنترل بخش های زیادی از کشور را در دست ندارد.

در لیبی دست کم دو دولت موازی وجود دارد؛ یکی در طرابلس به ریاست فایز سراج که از حمایت سازمان ملل برخوردار است و دیگری در طبرق در شرق کشور که مورد حمایت ژنرال حفتر واقع شده است.

ژنرال حفتر، از فرماندهان سابق ارتش لیبی در چهارم آوریل سال جاری عملیاتی تهاجمی را برای تصرف طرابلس، مقر دولت رسمی این کشور آّغاز کرد.

سازمان بهداشت جهانی می گوید، از شروع پیشروی نیروهای تحت امر حفتر به سوی طرابلس تا کنون دست کم 205 نفر کشته و بیش از 900 نفر زخمی شده اند. بیش از 25هزار نفر نیز به گفته سازمان بین المللی مهاجرت ، آواره شده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 198

به "تماس ترامپ با فرمانده شورشیان لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماس ترامپ با فرمانده شورشیان لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید