کوشش های آمریکا در راستای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران محور گفت وگوی جلالی و ریابکف

به گزارش مجله آراد، سفیر ایران و معاون وزیر خارجه روسیه امروز در گفت و گویی تلفنی ضمن آنالیز مسائل دوجانبه، درباره کوشش های غیرقانونی آمریکا برای تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران به رایزنی پرداختند.

کوشش های آمریکا در راستای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران محور گفت وگوی جلالی و ریابکف

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو امروز (پنجشنبه) 18 اردیبهشت ماه به منظور آنالیز آخرین شرایط همکاری های دوجانبه و بین المللی با سرگئی ریابکف معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه تلفنی گفت و گو کرد.

در این گفت و گو، موضوعات مهمی از جمله کوشش های غیرقانونی آمریکا برای تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران، فعالیت هسته ای ایران و همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی، اتهامات بی اساس وارده از سوی کشورهای غربی در مورد فعالیت هایی فضایی ایران، سیاسی سازی امور صندوق بین المللی پول توسط آمریکا و مقابله با بیماری کرونا مورد بحث و گفتگو قرار گرفتند.

در خاتمه، 2 طرف تاکید کردند رایزنی های نزدیک و گسترده بین مراجع دیپلماتیک ادامه یابد.

محمدجواد ظریف و سرگئی لاوروف وزرای خارجه ایران و روسیه نیز چندی پیش در گفت وگویی تلفنی طرح متوهمانه آمریکا در مورد برجام را مردود و غیرعملی ارزیابی کردند.(اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا که چندی است در اظهارنظرهای متعدد از کوشش این کشور برای تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران سخن می گوید روز سه شنبه 16 اردیبهشت ماه با تکرار لفاظی ها علیه ایران گفت کشورش از همه ابزارهای در دسترس خود برای جلوگیری از دسترسی ایران به سلاح استفاده خواهد نمود.

لازم به ذکر است، کوشش های آمریکا در حالی صورت می گیرد که ممنوعیت های مربوط به فروش سلاح به ایران به موجب مفاد قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد از روز 18 اکتبر 2020 (مهرماه) برداشته خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1113

به "کوشش های آمریکا در راستای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران محور گفت وگوی جلالی و ریابکف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش های آمریکا در راستای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران محور گفت وگوی جلالی و ریابکف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید