تظاهرات الجزایری های مقیم فرانسه علیه دولت الجزیره

به گزارش مجله آراد، الجزایری های مقیم فرانسه با برپایی تظاهراتی در پاریس خواهان تغییر نظام حاکم بر کشورشان و آزادی زندانیان سیاسی در الجزایر شدند.

تظاهرات الجزایری های مقیم فرانسه علیه دولت الجزیره

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه القدس العربی ، در سی و دومین سالگرد اولین خیزش مردم الجزایر علیه نظام حاکم براین کشور، صدها نفر از الجزایری های مقیم فرانسه دیروز به پاریس آمدند و با برگزاری تظاهراتی خواستار تغییر نظام حاکم بر الجزیره، آزادی زندانیان سیاسی و افرادی شدند که به دلیل بیان اندیشه شان در حبس به سر می برند.

این تظاهرات به دعوت 30 گروه الجزایری صدای واحد به منظور گرامیداشت خیزش سال 1988 برگزار گردید. در این خیزش الجزایری ها خواستار تغییرات بنیادین در ساختار نظام حاکم بر کشور خود شدند، اما این خیزش توسط نیروهای نظامی و امنیتی سرکوب شد و طی آن بیش از 500 الجزایری جان خود را از دست دادند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

الجزایری هایی که در تظاهرات پاریس شرکت نموده بودند، شعارهایی درخصوص آزادی فوری زندانیان سیاسی ، برکناری کامل نظام حاکم بر الجزیره از قدرت و برپایی ساختار دموکراتیک درالجزایر سر دادند.

یکی از شرکت نمایندگان در این تظاهرات به خبرنگار روزنامه القدس العربی گفت: ما برای یاری به هموطنانمان در این تظاهرات شرکت کردیم. آنان در زندان بزرگی به سر می بردند و حق هیچ گونه ابراز نظر ندارند.

یک مهندس جوان الجزایری نیز گفت: تظاهرات مردم علیه نظام حاکم بر الجزایر به صورت مسالمت آـمیز برگزار می گردد و لازم است که این تظاهرات تداوم یابد.

وی گفت: فعالان سیاسی مدنی در الجزایر تحت ارعاب و ترس به سرمی برند، پلیس و نیروهای امنیتی به طور خودسرانه روزنامه نگاران، هنرمندان و مردم عادی را دستگیر و زندانی می نمایند.

علی زانوت الجزایری دیگری که از جنوب فرانسه برای شرکت در این تظاهرات آمده بود، خواستار برپایی نظام دموکراتیک واقعی در الجزایر شد و گفت: ما توانستیم عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور سابق را از قدرت برکنار کنیم، اما عناصر وابسته به او همچنان در اریکه قدرت هستند و چیزی در الجزایر تغییر پیدا ننموده است.

تظاهرات نمایندگان با انتقاد از موضع فرانسه در قبال تحولات الجزایر گفتند: ما خواستار اخراج جنایتکاران از کشورمان هستیم، اما پاریس به طور رسمی از آنان حمایت می نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1313

به "تظاهرات الجزایری های مقیم فرانسه علیه دولت الجزیره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات الجزایری های مقیم فرانسه علیه دولت الجزیره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید