تظاهرات الجزایری های مقیم فرانسه در مخالفت با نامزدی بوتفلیقه

به گزارش مجله آراد، الجزایری های مقیم فرانسه در مخالفت با نامزدی عبدالعزیز بوتفلیقه در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر در پاریس تجمع اعتراض آمیز برپا کردند.

تظاهرات الجزایری های مقیم فرانسه در مخالفت با نامزدی بوتفلیقه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رئیس جمهور 81ساله الجزایر برای پنجمین بار در انتخابات 18 آوریل 2019 نامزد شده است. الجزایری ها معتقدند که او به دلیل بیماری اش قادر به انجام وظایفش نیست لذا در اعتراض به نامزدی عبدالعزیز بوتفلیقه در انتخابات ریاست جمهوری آینده بارها تظاهرات نموده اند. البته این تظاهرات به مرزهای الجزایر محدود نشده و دامنه آن به فرانسه نیز کشیده شده است.

الجزایری های مقیم فرانسه دیروز در اعتراض به نامزدی عبدالعزیز بوتفلیقه در انتخابات آینده ریاست جمهوری الجزایر در میدان جمهوری واقع در مرکز پاریس تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.

به نوشته روزنامه الجزایری الخبرالیومی در این تجمع حدود 1000 الجزایری شرکت داشتند. آنان شعارهایی در مخالفت با پنجمین بار نامزدی بوتفلیقه در انتخابات سردادند.

این تجمع اعتراض آمیز در پاسخ به دعوتی بود که در فضای مجازی فیس بوک صورت گرفت و شرکت کنندگان در آن، شعارهایی علیه دولت الجزیره و حزب جبهه آزادی بخش ملی (حزب حاکم) سردادند.

این دومین بار است که الجزایری های مقیم فرانسه در مخالفت با نامزدی بوتفلیقه تجمع اعتراض آمیز در پاریس برگزار کردند.

این تجمع اعتراض آمیز در پایتخت فرانسه در حالی برگزار گردید که هزاران الجزایری دیروز و آدینه گذشته در پایتخت این کشور در مخالفت با نامزدی بوتفلیقه تظاهرات کردند.

به گفته پلیس الجزایر، درجریان تظاهرات اخیر در این کشور 41 الجزایری دستگیر شده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 172

به "تظاهرات الجزایری های مقیم فرانسه در مخالفت با نامزدی بوتفلیقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات الجزایری های مقیم فرانسه در مخالفت با نامزدی بوتفلیقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید