ترامپ: تعرفه ها سبب شده 5 میلیون فرصت شغلی در چین از بین برود

به گزارش مجله آراد، رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که سیاست تعرفه ای وی سبب شده تا چین 5 میلیون فرصت شغلی را از دست بدهد.

ترامپ: تعرفه ها سبب شده 5 میلیون فرصت شغلی در چین از بین برود

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در پیغامی در توئیتر به جنگ تجاری این کشور با چین اشاره نمود.

وی در این پیغام توئیتری نوشت: چین به دلیل تعرفه های ترامپ بیش از 5 میلیون فرصت شغلی را از دست داده و دو میلیون شغل تولیدی نیز در این کشور از دست رفته است.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه اضافه نمود که سیاست های وی چین را شوکه نموده و در عین حال آمریکا نیز بسیار عالی کار می نماید.

آمریکا از ماه پیش اعمال افزایش تعرفه و دریافت گمرکی 25 درصدی از کالاهای چینی ورودی به بنادر این کشور را شروع کرد. (جزئیات بیشتر)

دونالد ترامپ دستور اعمال این افزایش تعرفه از 10 به 25 درصد برای واردات 200 میلیارد دلار کالای چینی را روز 10 مه ابلاغ نموده بود.

چین هم اعمال تعرفه بر واردات نیمی از 60 میلیارد دلار کالای آمریکایی که پیشتر برای تلافی اقدامات آمریکا گفته بود که بر آنها افزایش تعرفه اعمال می نماید، را شروع کرد. چین پیشتر بر 5140 قلم کالای آمریکایی تعرفه اعمال نموده بود.

مؤسسه مودی اوایل این ماه خاطرنشان کرد که صندوق بین المللی پول زنگ خطر را درباره عواقب تنش های تجاری این دو کشور به صدا درآورده و هشدار داده که جنگ مالی دو کشور آمریکا و چین برای رشد اقتصاد جهانی در سال 2019 بسیار خطرناک خواهد بود. چرا که می تواند اعتماد بازار را سلب نموده و قیمت را برای مصرف کنندگان افزایش دهد.(جزئیات بیشتر)

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 279

به "ترامپ: تعرفه ها سبب شده 5 میلیون فرصت شغلی در چین از بین برود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: تعرفه ها سبب شده 5 میلیون فرصت شغلی در چین از بین برود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید