ترامپ استفاده از فناوری های شرکت های چینی هواوی و ZTE در دولت آمریکا را ممنوع نمود

به گزارش مجله آراد، استفاده از محصولات و فناوری های دو شرکت هواوی و ZTE در بخش بزرگی از دولت ایالات متحده ممنوع شده است.

ترامپ استفاده از فناوری های شرکت های چینی هواوی و ZTE در دولت آمریکا را ممنوع نمود

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده این ممنوعیت را به عنوان بخشی از قانون Defense Authorization Act این کشور امضا و ابلاغ خواهد نمود.

چندین ماه است به کارگیری فناوری های شرکت های چینی و عمدتا دو شرکت هواوی و ZTE به محل مناقشه میان کنگره امریکا و دولت تبدیل شده است. در ماه های گذشته، مجلس سنا با اکثریت قاطع رای به ممنوعیت تجارت شرکت های امریکایی با زدتی ای داد که این شرکت را تا آستانه ورشکستی و نابودی کشاند.

دولت ترامپ سعی کرد این ممنوعیت را کاهش داده و به حال تعلیق درآورد تا بتواند امتیازهایی از شرکت زدتی ایی بگیرد.

اما دوباره شاهدیم کنگره قانون جدیدی را تصویب کرد که دولت و شرکت های طرف قرارداد را از به کارگیری سرویس ها و تجهیزات شرکت های هواوی، ZTE و چند شرکت مخابراتی دیگر منع می نماید. پیش بینی می گردد با امضای این لایحه توسط دونالد ترامپ، این قانون تا دو سال دیگر اجرایی گردد.

در این قانون، استفاده از اجزای هواوی و ZTE در سیستم های اصطلاحا essential یا critical به طور کامل ممنوع است ولی هنوز در بخش هایی از دولت که قابلیت ردیابی و مشاهده وجود ندارد؛ می توان بعضی از محصولات این شرکت ها را نصب کرد.

دولت ترامپ به کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) دستور داده اولویت یاری های اقتصادی را طوری تغییر دهد که به شرکت های استفاده نماینده از فناوری ها و تجهیزات شرکت های چینی بیشتر یاری گردد تا بتوانند خسارات و ضررهای ممنوعیت های جدید را جبران نمایند و هرچه سریع تر به سوی فناوری های جایگزین بروند.

شرکت هواوی اعلام نموده این قانون را به چالش خواهد کشید و موجب افزایش هزینه های مصرف نمایندگان و کسب وکارها می گردد. هواوی و زدتی ایی این قانون جدید دولت امریکا را ناکارآمد، نادرست و خلاف قانون قلم داد نموده ولی هنوز تصمیمی برای مقابله و و اقدام متقابل ندارند.

چندین سال است استفاده از تجهیزات مخابراتی و گوشی های تلفن همراه چینی در نهادهای امنیتی و حساس امریکا ممنوع است و حتی دولت این کشور از مردم هم خواسته بود اسمارت فون چینی خریداری و اسفاده ننمایند.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 470

به "ترامپ استفاده از فناوری های شرکت های چینی هواوی و ZTE در دولت آمریکا را ممنوع نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ استفاده از فناوری های شرکت های چینی هواوی و ZTE در دولت آمریکا را ممنوع نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید