تاثیر افزایش قیمت جهانی فولاد بر بورس ، چرا سهام فولاد رشد نمی کند؟

به گزارش مجله آراد، به گزارش خبرنگاران، نرخ جهانی مس و فولاد افزایش یافته است اما این افزایش همچنان خود را در بازار سرمایه ایران نشان نداده است.

تاثیر افزایش قیمت جهانی فولاد بر بورس ، چرا سهام فولاد رشد نمی کند؟

عباسعلی حقانی نسب، کارشناس بازار سرمایه به خبرنگاران می گوید با وجود افزایش نرخ جهانی مس و فولاد، این افزایش کمکی به بهبود بازار سرمایه ایران ننموده است که دلیل آن به مختصات توده واری بازار سرمایه ایران بر می گردد.

عباسعلی حقانی نسب گفت: ارزش ذاتی سهام و قیمت معاملاتی آن دو مقوله ای است که در بازار سرمایه وجود دارد. قطعا افزایش قیمت های جهانی فولاد و مس، ارزش ذاتی سهام شرکت ها را افزایش می دهد اما با توجه به مختصات توده واری 50 میلیون سهام دار و شرایطی که بازار سرمایه ایران دارد و با مقولات ارزش گذاری آشنا نیستند ممکن است این اثر افزایشی در بازار تاثیر زیادی نداشته و بازار همچنان تحت فشار فروش باشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر همه سهم ها و شرکت های بازار بسیار ارزنده هستند اما به دلیل شرایط بازار و کمبود نقدینگی، سبب افت بازار شده است.

به گفته حقانی نسب، کمبود نقدینگی یکی از مسائل اصلی بازار سرمایه است و بانک ها در کمبود نقدینگی نقش مهمی دارند. چراکه سیستم بانکی بیش از سه هزار هزار میلیارد تومان منابه مالی و نقدینگی را حبس نموده و اجازه نمی دهد به سمت بازار سرمایه سرازیر گردد. یعنی رقمی بالغ بر 250 هزار میلیارد تومان ماهیانه!

این کارشناس بورس گفت: سال هاست در نظام مالی کشور تاکید شده که بانک ها باید فعالیت سرمایه گذاریشان را متوقف نمایند. اگر فعالیت سرمایه گذاری بانک ها که شامل افتتاح حساب سپرده سرمایه گذاری و انجام فعالیت های سرمایه گذاری است، متوقف گردد منابع بسیار زیادی آزاد می گردد و این منابع می تواند در خدمت فراوری و بازار سرمایه قرار گیرد. بنابراین عملا مسائلی که در بازار سرمایه منافع سهامداران را نابود نموده ایجاد نمی گردد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1783

به "تاثیر افزایش قیمت جهانی فولاد بر بورس ، چرا سهام فولاد رشد نمی کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر افزایش قیمت جهانی فولاد بر بورس ، چرا سهام فولاد رشد نمی کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید