بی توجهی دولت برزیل به نفوذ کرونا در مناطق دور افتاده بومیان

به گزارش مجله آراد، ویروس کرونا به مناطق دور افتاده برزیل رسیده است اما ارگان های دولتی که مسئولیت محافظت از بومیان را دارند به درخواست یاری آنها پاسخی نمی دهند.

بی توجهی دولت برزیل به نفوذ کرونا در مناطق دور افتاده بومیان

با تور برزیل ارزان از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ای بی سی نیوز به نقل از کارکنان آژانسی که مسئولیت محافظت از بومیان برزیل را دارد گزارش داد، علی رغم اینکه بیماری کووید-19 به مناطق بومیان در آمازون برزیل رسیده است اما این آژانس درخواست یاری بومیان را نادیده می گیرد و بر نبرد ایدئولوژیکی متمرکز شده است.

ژائیر بولسونارو رئیس جمهور برزیل بارها وعده توسعه منطقه وسیع آمازون را داده است که باعث شده تا فعالان، افراد سرشناس و نهادهای بومیان زنگ هشدار به صدا در آورند. حالا با شیوع کرونا، آنها هشدار می دهند که انفعال و بی توجهی دولت می تواند بومیان زیادی را به کام مرگ بفرستد.

بومیان برزیل به دلیل سبک زندگی اشتراکی و حداقل دسترسی به مراکز بهداشتی شهری به شدت در مقابل شیوع ویروس کرونا آسیب پذیر هستند.

بر اساس آمارهای دولتی، تا به امروز 88 نفر در آمازون بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند اما کارشناسان معتقدند آمار واقعی خیلی بیشتر از این تعداد است.

برزیل به یکی از مهمترین کانون شیوع ویروس کرونا در دنیا تبدیل شده است. این کشور با بیش از 271 هزار مبتلا پس از آمریکا و روسیه بیشترین تعداد مبتلایان را دارد.

بر اساس آمار رسمی، تا به امروز نزدیک به 18 هزار نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا، جان خود را در سرتاسر برزیل از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1029

به "بی توجهی دولت برزیل به نفوذ کرونا در مناطق دور افتاده بومیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی توجهی دولت برزیل به نفوذ کرونا در مناطق دور افتاده بومیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید