آنالیز ایرادات شورای نگهبان به مصوبه تشکیل وزارت میراث فرهنگی بعد از تعطیلات مجلس

به گزارش مجله آراد، یک عضو کمیسیون مشترک آنالیز طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری گفت که ایرادات شورای نگهبان به مصوبه مجلس در مورد تشکیل این وزارتخانه پس از تعطیلات در مجلس مورد آنالیز قرار می گیرد.

آنالیز ایرادات شورای نگهبان به مصوبه تشکیل وزارت میراث فرهنگی بعد از تعطیلات مجلس

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پس از مصوبه مجلس برای تشکیل وزارت میراث فرهنگی، شورای نگهبان دو ایراد به آن گرفت که یکی از آن ها مربوط به قوانین پیش از انقلاب بود که در مورد آن کمیسیون برطرف ایراد کرد و ایراد دیگر به بار مالی این طرح برمی گشت که در این باره کمیسیون بر نظر خود اصرار کرد چرا که ما معتقدیم تشکیل وزارت میراث فرهنگی بار مالی ندارد و کارمندان و ساختمان های سازمان میراث فرهنگی تنها به وزارت تغییر نام می دهند.

وی افزود: البته ما رایزنی های خود را با اعضای شورای نگهبان ادامه می دهیم و پس از تعطیلات مجلس نیز ایرادات شورا در جلسه علنی مجلس مطرح خواهد شد. در صورتی که نمایندگان با نظر کمیسیون موافق باشند و به اصلاحات رای دهند، این طرح مجددا به شورای نگهبان ارجاع خواهد شد.

به گفته ذوالقدر در صورت مخالفت مجدد شورای نگهبان و اصرار مجلس، احتمال ارجاع این طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 45

به "آنالیز ایرادات شورای نگهبان به مصوبه تشکیل وزارت میراث فرهنگی بعد از تعطیلات مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز ایرادات شورای نگهبان به مصوبه تشکیل وزارت میراث فرهنگی بعد از تعطیلات مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید