با افزایش تنش های مرزی میان هند و چین،20 سرباز هندی کشته شدند

به گزارش مجله آراد، در جریان درگیری مسلحانه و تبادل آتش بین سربازان هندی و چینی در منطقه مورد مناقشه بین دو کشور، 20 سرباز نیروهای مسلح هند کشته شدند.

با افزایش تنش های مرزی میان هند و چین،20 سرباز هندی کشته شدند

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این بدترین درگیری نظامی بین هند و چین در 60 سال گذشته محسوب می گردد که در آن 20 سرباز هندی در جریان تبادل آتش با نیروهای مسلح چین در منطقه مرزی مورد مناقشه کوهستان هیمالیا کشته شدند.

ارتش هند در بیانیه ای بیان کرد: در جریان فرایند کاهش تنش در دره گالوان، درگیری مسلحانه رخ داد و علاوه بر 20 سرباز که کشته شدند، 17 تن دیگر نیز زخمی شده اند.

ارتش هند همچنین بیان کرد، مقام های ارشد نظامی از دو طرف در حال حاضر برای کاهش تنش ها تبادل نظر می نمایند و به دنبال حفظ حاکمیت ارضی در منطقه هستند.

منابع دولتی هند همچنین بیان کردند، احتمال افزایش تعداد قربانیان و مفقودی ها وجود دارد.

آمریکا نیز در این میان ابراز امیدواری نموده که راه چاره صلح آمیزی برای این مناقشه به دست بیاید و اوضاع را از نزدیک رصد می نماید.

تنش ها بین دو کشور از اواخر آوریل امسال میلادی و پس از آن شدت گرفت که دولت پکن هزاران تن از سربازان خود را در منطقه خط واقعی کنترل مستقر کرد.

دو کشور چندین دهه است که درگیر این مناقشه مرزی هستند؛ چین مدعی مالکیت بیش از 90 هزار کیلومتر مربع از شرق هیمالیا هم مرز با هند و 38 هزار کیلومتر مربع دیگر در غرب است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1186

به "با افزایش تنش های مرزی میان هند و چین،20 سرباز هندی کشته شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با افزایش تنش های مرزی میان هند و چین،20 سرباز هندی کشته شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید