باکو: ارتش ارمنستان حتی روی تنه درختان منطقه نیز مین ضد نفر کار گذاشته بود

به گزارش مجله آراد، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از مین گذاری نیروهای ارمنستان بر تنه درختان منطقه در نبرد قره باغ اشاره نمود.

باکو: ارتش ارمنستان حتی روی تنه درختان منطقه نیز مین ضد نفر کار گذاشته بود

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز شنبه اظهار داشت که در عملیات تفحص جهت یافتن میادین مین در منطقه متوجه شدند که نیروهای ارمنستان حتی روی درختان نیز مین گذاری نموده بودند.

به گزارش خبرگزاری ترند نیوز آژانس مین روبی جمهوری آذربایجان وابسته به وزارت دفاع این کشور اظهار داشت که نیروهای متخصص در یافتن میادین مین درعملیات خود با مین های ضد نفر کار گذاشته شده بر تنه درختان در جنگل های منطقه خجاوند روبرو شدند.

به گزارش این نهاد، نیروهای ارمنستانی در نبرد قره باغ تله های انفنجاری بسیاری کار گذاشتند.

این نهاد به کارگذاشته شدن مین های مان-100 بر تنه درختان واقع در جنگل های خجاوند با قدرت تخریب شعاع 100 تا 160 متر اشاره کردند. وزن این مین نیز پنج کیلوگرم اعلام شده و علیه پرسنل نظامی در جنگ استفاده می گردد. استفاده از مین های برای وارد آوردن خسارت عمده به نیروهای نظامی در جنگ است.

مین ضد نفر گونه ای مین است که برای آسیب زدن به پیاده نظام دشمن به کار می رود. همانگونه که از اسم این مین ها پیداست، علیه نفرات دشمن طراحی شده اند که می توانند باعث کشته شدن یا زخمی شدن نفرات گردند.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان چهارم آبان 1399 بعد از 44 روز درگیری، با وساطت روسیه بر سر آتش بس در منطقه قره باغ کوهستانی به توافق رسیدند. بر اساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در آغ دام، کلبجر و لاچین را تخلیه کند و راستا زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند.

در مقابل جمهوری آذربایجان نیز متعهد شد ضمن توقف عملیات های نظامی، کریدور لاچین را (به عرض پنج کیلومتر) برای اتصال قره باغ به خاک ارمنستان تضمین کند. شهر آزاد شده شوشا به همراه همه مناطق آزادشده به باکو واگذار شد.

چندی قبل کفیل نخست وزیر ارمنستان گفت که تنها بخشی از نقشه میادین مین گذاری شده به جمهوری آذربایجان تحویل داده است. نیکل پاشینیان کفیل نخست وزیری ارمنستان گفت که مقام های ارمنستانی تنها بخشی از نقشه میادین مین گذاری شده را به باکو تحویل داده اند ولی آماده گفت وگوهای بیشتر هستند.

وی گفت: بعضی محافل مخالف ادعا کردند که تمام نقشه های میادین مین گذاری شده به جمهوری آذربایجان منتقل شده و نمی توان از بازگشت همه اسیران جنگی اطمینان حاصل کرد. عزیزان من، ما نقشه های میادین مین گذاری شده را تحویل داده ایم اما این بخش کوچکی از نقشه هایی است که داریم.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1820

به "باکو: ارتش ارمنستان حتی روی تنه درختان منطقه نیز مین ضد نفر کار گذاشته بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکو: ارتش ارمنستان حتی روی تنه درختان منطقه نیز مین ضد نفر کار گذاشته بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید