ایران آماده میزبانی راهنمایان گردشگری دنیا در سال 2017 می گردد

به گزارش مجله آراد، آرش نورآقایی رئیس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری کشور با اشاره به اینکه سال گذشته ایران پیروز شد با کسب 18 رأی حق میزبانی کنوانسیون فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری را برای سال 2017 میلادی بدست آور دبه خبرنگاران گفت: کارهای کنوانسیون از 40 روز پیش آغاز شده و گروه های مختلفی را برای هماهنگی ها و اجرای کارها و دادن ایده های فرهنگی و رایزنی با مراکز مختلف تشکیل داده ایم.

ایران آماده میزبانی راهنمایان گردشگری دنیا در سال 2017 می گردد

از سفر با سفر به کانادا لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

نورآقایی با اعلام اینکه پس از برنده شدن برای میزبانی از کنوانسیون راهنمایان گردشگری از طرف بعضی از کشورها که تمایل به میزبانی ایران نداشتند تهدید شدیم گفت: برای جلوگیری از شکست و اینکه حتی تعداد مهمانان بیشتر از سال های گذشته باشد، تمام کوششمان را می کنیم به همین منظور کمپینی نیز تشکیل شد که تا دو سال ماموریت دارد.

وی گفت: می خواهیم برگزاری کنوانسیون بهانه ای برای اتفاقات بزرگ باشد. به همین دلیل دو کمپین دیگر برای امنیت و مبارزه با ایران هراسی نیز فعالیت می نمایند. از سوی دیگر هر آنچه که ممکن است به پذیرش گردشگر در کشور ضربه بزند مورد آنالیز قرار می گیرد.

ایران: آغوشی گگردده؛ دلربایی دیرپا

این کارشناس گردشگری اظهار داشت: شعاری نیز انتخاب شده که برای ایده پردازی آن صد نفر کوشش کردند و 200 نفر نیز درگیر آن شدند که بخش عمده آنها راهنمایان گردشگری بودند در نهایت شعار ایران: آغوشی گگردده؛ دلربایی دیرپا انتخاب شد.

نورآقایی توضیح داد: لوگویی برای این برنامه با همکاری انجمن های راهنمایان گردشگری 13 استان طراحی شد و در قالب هیات 32 نفره به دماوند صعود نموده و بنری را با این لوگو به نمایش درآوردیم. بنابراین قصد داریم تا در روزهای آینده نشستی با اعضا گذاشته و گزارش عملکرد آنها را دریافت کنیم. این دو نشست در تهران و اصفهان برگزار می گردد.

وی اضافه کرد: همه این کوشش ها در جهت بهتر بودن برنامه کنوانسیون انجام می گردد. از سویی در سال 2017 برگزاری کنوانسیون راهنمایان گردشگری دنیا مصادف با دهمین سال جشن راهنمایان گردشگری در ایران خواهد بود که در همین سال این دو برنامه را با هم ترکیب می کنیم. مهمترین هدف از برگزاری کنوانسیون در ایران این است که بهترین نشست کنوانسیون را در ایران برگزار نموده و از این طریق راهنمایان گردشگری ایرانی و خارجی را با یکدیگر آشنا نموده و تصویر مناسبی از ایران به راهنمایان گردشگری دنیا ارائه کنیم. به همین دلیل اکنون حدود 250 نفر از فعالان گردشگری از سال گذشته در پی هماهنگی های لازم برای برگزاری این نشست هستند.

نورآقایی تعداد راهنمایان گردشگری که برای شرکت در این برنامه دعوت می شوند را 300 نفر اظهار داشت و گفت که ظرفیت دعوت از 500 راهنمای گردشگری را نیز داریم از سوی دیگر دراین برنامه 500 راهنمای گردشگری ایرانی نیز حضور دارند.

وی گفت: کنوانسیون فدراسیون دنیای راهنمایان گردشگری اواخر ژانویه 2017 برگزار می گردد که قبل از برنامه کنوانسیون، راهنمایان گردشگری به استان های البرز، قزوین و همدان می فرایند و برنامه اصلی را در تهران به مدت 5 روز برگزار نموده و پس از کنوانسیون نیز به استان های اصفهان، شیراز، یزد و کاشان می فرایند. آنها در زمانی که در تهران هستند هیات مدیراه فدراسیون دنیای را انتخاب نموده و میزبان بعدی کنوانسیون را معین می نمایند. در کنار این برنامه ها، تورهای تهرانگردی را نیز برگزار خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 767

به "ایران آماده میزبانی راهنمایان گردشگری دنیا در سال 2017 می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران آماده میزبانی راهنمایان گردشگری دنیا در سال 2017 می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید