اگر دولتمردان دوگانه حرف نزنند مردم در مهار کرونا همکاری می نمایند

به گزارش مجله آراد، یک روزنامه حامی دولت می گوید: مواضع و تصمیمات متناقض، موجب آسیب به اعتماد عمومی می گردد.

اگر دولتمردان دوگانه حرف نزنند مردم در مهار کرونا همکاری می نمایند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، روزنامه آرمان درباره رویکرد دولت در مهار کرونا نوشت: متاسفانه در میان رسانه ها، دستگاه های دولتی صدای واحدی وجود نداشت و پیغام های چندگانه ای به مردم داده می شد. برای مثال رئیس جمهوری بحثی را مطرح می نماید که شرایط از حالت بحرانی عبور نموده است و در آستانه نزدیک شدن به شرایط عادی هستیم از سوی دیگر وزارت بهداشت همزمان فشار وارد می نماید و اعلام می نماید در شرایط بسیار خطرناکی قرار گرفته ایم، نهادی دیگر در این رابطه نظری دیگر می دهد. این چندصدایی متعارف و گاه متناقض نمی تواند مردم را مجاب کند که از یک فرامین پیروی نمایند و همین موجب بی نظمی می گردد.

در سایر کشور ها شاهد هستیم که همواره یک پیغام مشترک به مردم رسانده می گردد و همگی ملزم هستند آن را اجرا نمایند. همین چندصدایی است که در مردم این باور را ایجاد نموده است که با بیرون رفتن اتفاق خاصی نمی افتد و به این بیماری مبتلا نمی شوند. این پیغام های چندگانه و متناقض مردم را سردرگم می نماید و باعث می گردد تا در میان آن ها بی اعتمادی نسبت به صحبت های دولتمردان ایجاد گردد. در ادامه بی اعتمادی مسئله بی نظمی به وجود می آید امری که در این برهه زمانی بسیار برای کشور می تواند مخرب باشد.

این روزنامه می افزاید: مردم ایران همواره تعطیلات و طبیعت گردی را دوست داشته اند و همواره آن را در برنامه خود می گنجانده اند، اما با نگاهی به تعطیلات نوروز مشاهده می کنیم غالب مردم از سفر کردن خودداری نموده اند و حتی مراسم سیزده بدر را نیز انجام ندادند و به دید و بازدید هم نرفته اند. یک همبستگی و یک همکاری تاریخی در میان ملت ایران به وجود آمد و مردم توانستند این مراسم و این ایام را به خوبی مدیریت نمایند و همکاری کامل را با دولت انجام دادند، اما زمانی که همین مردم از سوی مدیران بلندپایه می شنوند که خطر رفع شده است قطعا این بحران را دست کم می گیرند و باز هم در خیابان ها حاضر می شوند. مردم به توصیه ها عمل نموده اند، اما دولتمردان نتوانستند به خوبی اطلاع رسانی نمایند و حرف خود را یکی نمایند تا همگان از آن پیروی نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1047

به "اگر دولتمردان دوگانه حرف نزنند مردم در مهار کرونا همکاری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر دولتمردان دوگانه حرف نزنند مردم در مهار کرونا همکاری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید