اقدامات بنیاد مسکن در منطقه ها زلزله زده استان های چهارمحال و بختیاری و خوزستان

به گزارش مجله آراد، معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن از آغاز عملیات بازسازی خانه ها در منطقه ها زلزله زده استان های چهارمحال و بختیاری و خوزستان از ابتدای هفته آینده خبر داد.

اقدامات بنیاد مسکن در منطقه ها زلزله زده استان های چهارمحال و بختیاری و خوزستان

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی خبرنگاران، مجید جودی، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن در برنامه گفت و گوی 18:30 شبکه خبر با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن در منطقه ها زلزله زده گفت: ارزیابی های اولیه در پی زلزله 5.7 ریشتری 12 مهر، در منطقه زلزله زده در مرز استان های چهارمحال و بختیاری و خوزستان انجام شده است.

وی افزود: حدود یک هزار و پانصد واحد خسارت دیده صددرصد در این منطقه ها وجود دارد که باید ساخته شود. از این میان هزار واحد در اندیکا و 500 واحد در کوهرنگ تخریب کامل شده اند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: ارزیابی اولیه در این هفته تکمیل می شود و عملیات بازسازی واحدهای مسکونی در دو شهرستان زلزله زده استان های چهارمحال و بختیاری و خوزستان از ابتدای هفته آینده آغاز می شود.

جودی با اشاره به اینکه هزار و 950 واحد مسکونی هم نیاز به تعمیرات در این منطقه ها دارند گفت: با توجه به صعب العبور بودن منطقه، رقم های بالاتری برای ساخت مسکن پیشنهاد داده ایم.

او ادامه داد: میزان وام بلاعوض و قرض الحسنه در منطقه ها شهری در حوادث مختلف 185 میلیون تومان و در منطقه ها روستایی160 میلیون تومان است که پیشنهاد داده ایم که وام بلاعوض 50 میلیون تومان در منطقه ها شهری و 40 میلیون تومان در منطقه ها روستایی استان های چهارمحال و بختیاری و خوزستان بیشتر باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سقف وام تعمیرات نیز 30 میلیون تومان قرض الحسنه و 15 میلیون تومان بلاعوض است که باید برای هر واحد مسکونی به طور جداگانه کارشناسی و تعیین شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1980

به "اقدامات بنیاد مسکن در منطقه ها زلزله زده استان های چهارمحال و بختیاری و خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات بنیاد مسکن در منطقه ها زلزله زده استان های چهارمحال و بختیاری و خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید