افزایش 500 درصدی درخواست مجوز سلاح در ایالت ایلینوی آمریکا

به گزارش مجله آراد، درخواست مجوز حمل سلاح در یکی از ایالت های آمریکا از شروع ماه جاری میلادی، نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته 5 برابر شده است.

افزایش 500 درصدی درخواست مجوز سلاح در ایالت ایلینوی آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با افزایش شیوع ویروس کرونا و نا آرامی های پس از قتل یک شهفرایند سیاه پوست به دست پلیس آمریکا، درخواست مجوز سلاح در ایالت ایلینوی 500 درصد افزایش یافته است.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه راشا تودی، روزنامه شیکاگو تریبیون با ارجاع به آمار پلیس ایلینوی خاطرنشان کرد بین 1 تا 17 ژوئن امسال (12 تا 28 خرداد) بیش از 42 هزار شهفرایند این ایالت برای دریافت مجوز حمل سلاح، درخواست داده اند.

این در حالی است که تعداد مجوزهای درخواست شده در بازه زمانی مشابه در سال گذشته میلادی، حدود 7 هزار مورد بود.

مراکز فروش سلاح در ایلینوی نیز این آمار را تأیید نموده و می گویند مردم محلی به شکلی بی سابقه در حال انبار کردن سلاح هستند.

تنها یکی از فروشندگان سلاح در این ایالت گفت، تعداد سلاح های فروخته شده در مغازه او از 10 سلاح در روز در سال گذشته به 200 عدد در روز رسیده است.

پیش از این، شبکه آمریکایی فاکس نیوز اعلام نموده بود در ماه می امسال میلادی 1.72 میلیون قبضه سلاح گرم در این کشور به فروش رفته که نسبت به سال گذشته 80 درصد افزایش داشته است.

از ماه مارس امسال میلادی (اسفند-فروردین) با اعمال تدریجی قوانین قرنطینه در آمریکا به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا، شهفرایندان در مقابل سلاح فروشی ها صف کشیدند.

در پی وقوع نا آرامی گسترده در آمریکا پس از قتل یک شهفرایند سیاه پوست توسط پلیس شهر مینیاپولیس تقاضا برای مالکیت سلاح یک بار دیگر افزایش یافته است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز فرایند افزایشی جرم و جنایت در شهرهای شیکاگو و بالتیمور را مورد انتقاد قرار داده و شرایطشان را با افغانستان و هندوراس مقایسه کرد. ترامپ گفت زندگی در این شهرها مثل زندگی در جهنم است.

بنابر گزارش های رسانه ای اخیر، شیکاگو طی 3 روز بالاترین آمار خشونت با اسلحه در امسال میلادی را تجربه کرد به طوری که در این بازه زمانی به 104 نفر در سراسر این شهر شلیک شد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1213

به "افزایش 500 درصدی درخواست مجوز سلاح در ایالت ایلینوی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 500 درصدی درخواست مجوز سلاح در ایالت ایلینوی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید