اعضای شورای سیاستگذاری و راهبری خانه های نوآوری و صادرات فناوری ایران ساخت منصوب شدند

به گزارش مجله آراد، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با صدور احکامی اعضای شورای سیاستگذاری و راهبری خانه های نوآوری و صادرات فناوری ایران ساخت را معرفی کرد.

اعضای شورای سیاستگذاری و راهبری خانه های نوآوری و صادرات فناوری ایران ساخت منصوب شدند

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در پی بستری برای صادرات محصولات و دستاوردهای شرکت های دانش بنیان و خلاق ایرانی به کشورهای منطقه، ایجاد خانه های نوآوری و صادرات فناوری ایران ساخت در خارج از کشور را در دستور کار قرار داده است و تا کنون با ایجاد این مراکز در سوریه، چین، کنیا، ارمنستان و ترکیه، زمینه برای توسعه دیپلماسی فناوری و صادرات ایران ساخت فراهم شده است.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری نیز اعضای راهبردی شورای سیاستگذاری این خانه ها را منصوب کرد تا فرایند توسعه صادرات محصولات دانش بنیان و خلاق به دیگر کشورها با توسعه تعامل ها تسهیل گردد.

بر اساس این احکام، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری مهدی قلعه نوی به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری و راهبری، پرویز کرمی دبیر شورای سیاستگذاری و راهبری خانه های نوآوری و صادرات فناوری ایران ساخت منصوب شدند.

ستاری همچنین محمدصادق خیاطیان، اسماعیل قادری فر و حسین اسفندیاری را به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری و راهبری خانه های نوآوری و صادرات فناوری ایران ساخت منصوب کرد.

در متن احکام معاون علمی و فناوری رییس جمهوری آمده است:

اکنون که به لطف خدا و با همت و کوشش فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری، شرکت های دانش بنیان و خلاق کشور که با تولیدات ایرانساخت و کاربردی دارای بالاترین استانداردهای جهانی و نیز خدمات بسیار متنوع نوآورانه و خلاقه را عرضه می نمایند، گام بعدی زیست بوم در توانمندسازی و توسعه آن ها، تسهیل گری و فرهنگ سازی در امور صادرات محصولات دانش بنیان و خلاق ایرانی است.

از این رو ، یکی از بهترین پلتفرم های حمایتی و تسهیل گری، تاسیس خانه های نوآوری و صادرات فناوری در ایران و دیگر کشورهاست که نیازمند طراحی همه جانبه و مدیریت دقیق و هم افزا می باشند.

خانه های خلاق به عنوان بستری برای ورود محصولات دانش بنیان و خلاق به بازارهای جهانی است و در این راستا، خانه نوآوری و فناوری ایران در دیگر کشورها که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه اندازی می گردد این خانه ها میزبان خلاقیت ها و نوآوری های ایرانی شده است تا زمینه صادرات محصولات فناورانه کشورمان به بازار داخلی دیگر کشورها را فراهم کند.

نمایشگاه مرکزی و دائمی خانه های نوآوری و صادرات فناوری ایران ساخت به مساحت 3000 متر مربع و در 3 طبقه در محل نمایشگاه های بین المللی تهران به زودی گشایش می یابد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1722

به "اعضای شورای سیاستگذاری و راهبری خانه های نوآوری و صادرات فناوری ایران ساخت منصوب شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعضای شورای سیاستگذاری و راهبری خانه های نوآوری و صادرات فناوری ایران ساخت منصوب شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید