استفاده از ظرفیت صادرات برای چادرهای نانویی ایرانی

به گزارش مجله آراد، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، صابر قاضی پور با اعلام این خبر گفت: سال گذشته صادرات به نیجریه و سوریه داشتیم و در کنار آن این محصول برای مشتریان در افغانستان نیز ارسال شده است. نمونه هایی نیز به کردستان عراق و اکراین فرستاده ایم.

استفاده از ظرفیت صادرات برای چادرهای نانویی ایرانی

وی گفت: این پارچه های چادری دارای پوشش نانو به دلیل نازک بودن و ظرافتی که دارند در فراوری لباس شب نیز مورد استفاده قرار می گیرند بنابراین بازار این محصول تنها کشورها اسلامی نیست و می توان به کشورهای مختلف صادر کرد.

قاضی پور از فراوری و فروش ماهانه 800 قواره چادر نانو در سال گذشته اطلاع داد و گفت: به دلیل استفاده از فناوری نانو این چادرها دوام و قوام بالایی دارند در نتیجه برای مشتریان از جذابیت بالایی برخوردار هستند.

وی اضافه نمود: ما در فراوری این چادرها، از نانوذرات برای ایجاد خاصیت آنتی باکتریال و آنتی استاتیک در این پارچه ها استفاده نموده ایم و علاوه بر فراوری پارچه های چادری، از این فناوری برای فراوری لباس مردانه نیز استفاده می گردد به طوری که در حال حاضر در هر فصل تقریبا 10 هزار پیراهن مردانه با استفاده از این فناوری فراوری و به بازار عرضه می گردد.

این مقام مسئول از برنامه این موسسه برای استفاده از فرصت های تحقیقاتی در داخل کشور اطلاع داد و اضافه نمود: سال گذشته چالشی با هدف ایجاد خاصیت پایدار ضد چروک در پارچه های پنبه ای با یاری فناوری نانو برگزار کردیم که در نهایت دو فناور برتر معرفی شدند و در حال حاضر به دنبال توسعه فناوری ارائه شده توسط این دو فناور هستیم.

وی با اشاره به فعالیت های این موسسه در راستا توسعه فناوری و کسب و کار گفت: ما در مرکز صنعتی سازی نانوفناوری کاربردی (ICAN) مستقر شده ایم و یکی از تجهیزات پوشش دهی منسوجات را در این مرکز برای ارائه خدمات قرار داده ایم. با این کار، فناوران و محققانی که احتیاج دارند منسوجات خود را پوشش دهی نمایند با کمترین هزینه و سریع ترین زمان می توانند از خدمات این دستگاه استفاده نمایند.

قاضی پور گفت: ما امیدوار هستیم که استقرار این دستگاه بتواند به جامعه علمی و تحقیقاتی کشور یاری کند و کمی از هزینه های پژوهش در حوزه منسوجات را کم کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1168

به "استفاده از ظرفیت صادرات برای چادرهای نانویی ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از ظرفیت صادرات برای چادرهای نانویی ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید