اتفاقی نادر؛ تبعه کره جنوبی به کره شمالی پناه برد!

به گزارش مجله آراد، ارتش کره جنوبی امروز (یکشنبه) گفت، یک تبعه کره جنوبی در اقدامی نادر از مرز به شدت حفاظت شده دو کره عبور نموده و به سمت کره شمالی فرار کرد.

اتفاقی نادر؛ تبعه کره جنوبی به کره شمالی پناه برد!

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی خاطرنشان کرد، پس از رویت این شخص در حوالی ساعت 21:20 شنبه به وقت محلی عملیات جستجو در سمت شرقی منطقه غیر نظامی شده که دو کره را از یکدیگر جدا می نماید، صورت گرفت.

در بیانیه ستاد مشترک ارتش کره جنوبی آمده است: ما تایید نموده ایم که این شخص در حوالی ساعت 10:40 به وقت محلی از مرز به اصطلاح خط علامت گذاری نظامی عبور نموده و به سمت کره شمالی رفت.

نمی توانیم تایید کنیم که آیا این فرد هم اکنون زنده است یا خیر، اما به وسیله خط مستقیم نظامی پیامی برای کره شمالی ارسال نموده و خواهان حفاظت از آن شخص شدیم.

عبور از مرز دو کره در کره جنوبی غیرقانونی است و این حادثه در شرایطی رخ می دهد که کره شمالی تدابیر کرونایی سفت و سختی از زمان بستن مرزهایش در اوایل 2020 به کار بسته است؛ با اینکه رسما هیچ موردی از شیوع کرونا گزارش ننموده است.

در سپتامبر 2020 نیرو های کره شمالی یک مقام شیلات کره جنوبی را که در دریا مسیرش را گم نموده بود، به ضرب گلوله از پای درآوردند و این مساله جنجال زیادی به پا کرد و بعدا پیونگ یانگ قوانین مقابله با ویروس را سرزنش و عذرخواهی کرد.

بعلاوه دو ماه قبل، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی یک شرایط اضطرار ملی اعلام و یک شهر مرزی را بست چرا که یک فراری کره شمالی که به گفته او علائم کووید-19 داشت، به شکل غیرقانونی وارد مرز شده و از کره جنوبی به سمت کره شمالی وارد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2096

به "اتفاقی نادر؛ تبعه کره جنوبی به کره شمالی پناه برد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتفاقی نادر؛ تبعه کره جنوبی به کره شمالی پناه برد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید