ابراز امیدواری رهبران ایتالیا و اسپانیا از ادامه فرایند کاهشی شیوع کرونا در این دو کشور

به گزارش مجله آراد، نخست وزیران ایتالیا و اسپانیا درخصوص ادامه کاهش فرایند ابتلا و مرگ ومیر ناشی از ویروس کرونا در این دو کشور ابراز امیدواری کردند

ابراز امیدواری رهبران ایتالیا و اسپانیا از ادامه فرایند کاهشی شیوع کرونا در این دو کشور

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نخست وزیران ایتالیا و اسپانیا در مورد ادامه کاهش فرایند شیوع ویروس کرونا در این دو کشور که بیشترین آمار مرگ ومیر و ابتلا در اروپا را دارند، ابراز امیدواری کردند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، جوزپه کنته، نخست وزیر ایتالیا روز پنجشنبه در مصاحبه ای گفت: باید واحدهایی که می توانند به فعالیت بازگردند انتخاب کنیم. اگر این واحدها قبول نمایند، ممکن است تا خاتمه این ماه بعضی اقدامات [صورت گرفته برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا] را لغو کنیم.

با این حال کنته هشدار داد، ایتالیا نباید گارد دفاعی خود درخصوص محدودیت های اعمال شده را کاملاً پایین بیاورد بلکه باید به تدریج آن ها را کاهش دهد.

کنته روز گذشته (چهارشنبه) در گفت وگوبا شبکه الجزیره قطر گفت: فکر نمی کردیم این ویروس به این شکل انفجاری و گسترده منتشر گردد. این در حالی بود که ما اقداماتی را اتخاذ نموده بودیم.

تا کنون در ایتالیا نزدیک به 140 هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و بیش از 17 هزار نفر نیز در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا نیز روز پنجشنبه با اعلام تمدید قرنطینه در این کشور تا 26 آوریل (7 اردیبهشت) گفت، جدیدترین آمار اعلام شده امیدوار نماینده هستند و شیوع ویروس کرونا رو به کاهش است و این آتش در حال مهار شدن است.

به نوشته روزنامه ال پایس، وزارت بهداشت اسپانیا روز پنجشنبه اعلام نمود ظرف یک روز گذشته 683 نفر در این کشور در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند که نسبت به روز گذشته 74 مورد کاهش داشته است.

با احتساب این آمار، تا کنون در اسپانیا 15238 نفر قربانی این بیماری مرگ بار شده اند و 152446 نفر نیز به آن مبتلا شده اند.

روز چهارشنبه مدیر منطقه اروپای سازمان بهداشت جهانی هشدار داد، کاهش درصد میزان افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا به معنای آن نیست که اکنون زمان برداشتن یا کاستن از محدودیتهای اعمال شده برای مقابله با این ویروس فرا رسیده باشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1036

به "ابراز امیدواری رهبران ایتالیا و اسپانیا از ادامه فرایند کاهشی شیوع کرونا در این دو کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز امیدواری رهبران ایتالیا و اسپانیا از ادامه فرایند کاهشی شیوع کرونا در این دو کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید