آیین نامه جدید امتیازدهی پژوهشی دانشگاه با محور انجام پروژه های تقاضامحور تدوین شده است

به گزارش مجله آراد، معاون پژوهشی دانشگاه بیرجند گفت: آیین نامه جدید امتیازدهی پژوهشی دانشگاه با محور تأسیس شرکت دانش بنیان و انجام پروژه های تقاضامحور تدوین شده است.

آیین نامه جدید امتیازدهی پژوهشی دانشگاه با محور انجام پروژه های تقاضامحور تدوین شده است

حمیدرضا نجفی، معاون پژوهشی دانشگاه بیرجند در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه مقاله محوری در این دانشگاه گفت: پژوهش و نگارش مقاله قالب اصلی رتبه بندی علمی استادان دانشگاه در همه کشور بوده، اما اکنون این مساله به سمت نوآوری و فناوری سوق پیدا نموده است.

نجفی با بیان اینکه دانشگاه ها در حال حرکت به سمت کارآفرینی هستند، اضافه کرد: در آیین نامه گرنت که سال جاری در دانشگاه بیرجند تصویب شده، به موضوع کارآفرینی برای پژوهش های استادان توجه بیشتری نسبت به سال های قبل شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه بیرجند اعلام کرد: سند چشم انداز دانشگاه ما رسیدن به دانشگاه نسل سوم و کارآفرین است، یکی از اقدامات مهم برای دریافت امتیازهای پژوهشی دانشگاه، تأسیس شرکت های دانش بنیان، حضور در بطن جامعه و انجام پروژه های تقاضامحور معین شده است.

وی با بیان اینکه به براساس فعالیت های نوآورانه و کارآفرین به استادان امتیاز می دهیم، اضافه کرد: کوشش های ما برای کم رنگ کردن بحث مقاله محوری به تازگی آغاز شده و امیدواریم نتیجه آن را تا دو سال آینده در فضای دانشگاه مشاهده کنیم.

نجفی شرح داد: در هر صورت موضوع نگارش مقاله از دستور کار خارج نمی گردد چراکه باید نظریات جدید علمی به صورت مستند ثبت گردد.

وی اعلام کرد: با این حال در هیات ممیزی دانشگاه موضوع تنوع در کار های علمی مورد توجه قرار گرفته است و اینطور نیست که استادان بتوانند تنها با ارائه مقاله امتیاز علمی دریافت نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 572

به "آیین نامه جدید امتیازدهی پژوهشی دانشگاه با محور انجام پروژه های تقاضامحور تدوین شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیین نامه جدید امتیازدهی پژوهشی دانشگاه با محور انجام پروژه های تقاضامحور تدوین شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید