آیا با سرانجام یاری اقتصادی 2000 دلاری، دولت کانادا باید یارانه ماهیانه ثابت برای افراد نیازمند در نظر بگیرد؟

به گزارش مجله آراد، یکی از نمایندگان مجلس سنای کانادا از برنامه پرداخت حقوق ثابت ماهیانه در سطح استانی حمایت نموده و گفته سرانجام برنامه یاری اضطراری اقتصادی کانادا (CERB) می تواند پیچیدگی هایی برای برنامه بیمه اشتغال خلق کند.

آیا با سرانجام یاری اقتصادی 2000 دلاری، دولت کانادا باید یارانه ماهیانه ثابت برای افراد نیازمند در نظر بگیرد؟

اگر علاقمند به سفر با بهترین کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

سناتور یوئن پائو که از نمایندگان بریتیش کلمبیا در مجلس است معتقد است کووید-19 امکانی برای تغییر دادن شبکه ایمنی اجتماعی کانادا و سیستم بیمه اشتغال کشور بوجود آورده است.

او در وبینار دانشگاه ویکتوریا صحبت کرد که درست پیش از انتشار جزییات تقلیل دادن برنامه CERB توسط دولت فدرال برگزار گردید. این برنامه در حال حاضر 500 دلار در هفته به دریافت نمایندگان دارای صلاحیت که درآمدشان در دوران پاندمی تحت تاثیر قرار گرفته، می دهد.

با وجود اینکه این سناتور وارد جزییات برنامه بیمه اشتغال جدید نشد، گفت که یک برنامه درآمد پایه می تواند راه چاره نابرابری درآمدی باشد که از پاندمی کووید-19 و افول اقتصادی ریشه گرفته است.

وو گفت: چیزی که واضح به نظر می رسد این است که بیمه اشتغال بعد از این تغییرات، کمتر یک برنامه بیمه ای خواهد بود و قطعا باید شامل عناصری از امنیت اجتماعی هم بگردد و این سیستم بیمه اشتغال ما را پیچیده تر خواهد نمود. می توانم به شما بگویم که از همین حالا همه چیز بسیار پیچیده است. مسلما این که چطور قرار است آن را تامین اقتصادی کنیم هم یک سوال عظیم است.

به گفته وی دفتر بودجه مجلسی غیرحزبی تقریبی از هزینه های جبرانی فراهم نموده که می تواند برای کاهش هزینه خالص یک برنامه پرداخت یارانه ماهیانه ثابت به کار رود. وو گفت مانند افت اقتصادی سال 2008، رکود اقتصادی فعلی به خاطر یک بحران سلامتی ایجاد شده و پشت آن یک بحران اقتصادی قرار نداشته است.

وو گفت از آنجا که بخش اقتصادی نسبتا در شرایط خوبی است، دولت باید حامی تغییرات ساختاری در نحوه فعالیت سیستم اقتصادی باشد. این می تواند شامل تغییراتی در نحوه مدیریت بدهی دولتی در سراسر دنیا و تغییر دادن برنامه های انگیزش شرکت ها برای عمل کردن در ارتباط با ابتکارهای تغییرات اقلیمی گردد.

به گفته وو به طور مثال دولت می تواند از شرکت های خصوصی بخواهد ریسک های مرتبط با تغییرات اقلیمی را در مدل های تجاری شان در نظر بگیرند. او همچنین به سیاست های قرارداد سبز جدید اشاره نمود که در دیگر کشورها مورد نظر قرار گرفته اند.

پل بودری معاون رییس بانک مرکزی کانادا که یکی از سخنرانان پنل بود گفت بانک مرکزی مشغول همکاری با بخش اقتصادی برای پیش بینی سناریوهای مختلف حول تغییرات اقلیمی و حرکت به سمت اقتصادی سبز بوده است.

بودری گفت: آینده در حال حاضر بسیار نامطمئن است و راه های بسیار متفاوتی وجود دارد. آیا آن ها قرار است مقاومت نشان بدهند؟ آیا دارند در جاهای درستی سرمایه گذاری می نمایند؟ آیا ریسک های موجود را به رسمیت می شناسند؟

او اضافه نمود: دستوری مستقیم برای سیاست گذاری محیط زیستی نداریم و این نقش ما نیست. آن را به عهده مسئولان منتخب مردمی می گذاریم. اما مسئولیتی برای اطمینان حاصل کردن از این مسئله داریم که سیستم اقتصادی کاری را انجام می دهد که باید بدهد.

منبع: ایرونی ها
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1322

به "آیا با سرانجام یاری اقتصادی 2000 دلاری، دولت کانادا باید یارانه ماهیانه ثابت برای افراد نیازمند در نظر بگیرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا با سرانجام یاری اقتصادی 2000 دلاری، دولت کانادا باید یارانه ماهیانه ثابت برای افراد نیازمند در نظر بگیرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید