آمازون طرحی جنجالی در پیش دارد ، شناسایی سارقان با تکنولوژی تشخیص چهره

به گزارش مجله آراد، شرکت امازون قصد دارد به زودی به وسیله تکنولوژی تشخیص چهره اقدام به شناسایی بدافزارها کند. این موضوع عجسب به نظر می رسد اما واقعیت دارد.

آمازون طرحی جنجالی در پیش دارد ، شناسایی سارقان با تکنولوژی تشخیص چهره

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، آمازون اخیرا یک اختراع جدید را ثبت نموده است که با هدف نظارت بر امنیت محله ها طراحی شده است. در این طرح قرار است دوربینهای هوشمند هر نوع فرد یا افراد مشکوکی را که در محله دیده می شوند به سرعت شناسایی و حضورشان را به نیروهای امنیتی گزارش کند.

این درخواست ثبت اختراع، که در ثبت اختراع و علامتهای تجاری ایالات متحده ثبت شده، شباهت های زیادی با دوربین های مبتنی بر فناوری تشخیص چهره دارد که برای شناسایی افراد و مطابقت دادن چهره آنان با اطلاعات هویتی استفاده می گردد.

آمازون معتقد است این تکنولوژی جدید می تواند محله ها را امن تر کند و به مالکان نیز در خصوص حقوق امنیتی آنان اطلاعات ارائه کند.

این برنامه اقدام به توصیف داده هایی از افراد مشکوک می نماید. بنابراین به سرعت اطلاعات افراد مشکوک را ثبت و در راسر محله پخش می نماید و البته این اطلاعات را با نیروهای پلیس در میان می گذارد.

اما برخی از محافظان حریم خصوصی در مورد پیامدهای استفاده وسیع از تکنولوژی تشخیص چهره ابراز نگرانی کردند.یاکوب برن، یک وکیل مدافع فعال در حوزه فناوری وآزادی های مدنی در این خصوص می گوید: حق ثبت اختراع جدید آمازون نشان می دهد ما در مسیری خطرناک قرار داریم. مسیری که نقشه راه و چشم انداز آتی آمازون برای نظارت بر جامعه است. مردم حق دارند در طول روز زندگی آزادانه بگردند و رصد نشوند.

منبع: انتخاب
انتشار: 8 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 111

به "آمازون طرحی جنجالی در پیش دارد ، شناسایی سارقان با تکنولوژی تشخیص چهره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمازون طرحی جنجالی در پیش دارد ، شناسایی سارقان با تکنولوژی تشخیص چهره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید