آثار اجتماعی کرونا را باید جدی گرفت، 4 ماموریت رصدخانه کووید 19

به گزارش مجله آراد، رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و رئیس رصدخانه اجتماعی کووید 19، به تشریح شرایط بحرانی کرونا در کشور پرداخت.

آثار اجتماعی کرونا را باید جدی گرفت، 4 ماموریت رصدخانه کووید 19

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، حمیدرضا خانکه، روز یکشنبه بیست و دوم فروردین 1400، در نشست خبری گفت: عوامل مختلفی باعث شدت بیماری کرونا در کشور شده است که بیشتر جنبه های اجتماعی دارند.

رئیس رصد خانه اجتماعی کووید 19، افزود: قاعدتاً وقتی اپیدمی ایجاد می شود، گروه های آسیب پذیر بیشتر درگیر می شوند و فوت می کنند.

وی ادامه داد: افرادی که دسترسی کمتری به خدمات سلامت دارند و همچنین افرادی که سواد کمتری دارند و بیماری های زمینه ای دارند که باعث می شود بیشتر در اپیدمی ها گرفتار و درگیر شوند.

خانکه با اشاره به اهمیت مطالعات اجتماعی در حوزه کووید 19، گفت: از همین رو رصد خانه اجتماعی کووید 19 با دستور وزیر بهداشت، فعالیت خودش را در چهار محور دنبال می کند.

وی افزود: محور اول موضوع واکسیناسیون است، محور دوم عوامل تأثیرگذار واکسیناسیون، بررسی آثار اجتماعی کووید و در نهایت، تولید شواهد علمی در حوزه کووید است.

رئیس رصدخانه اجتماعی کووید 19، تاکید کرد: مطالعات در این زمینه آغاز شده و به تدریج گزارش های آن ها برای ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال خواهد شد.

وی افزود: متأسفانه حوزه اجتماعی در بحران کووید غافل مانده است، در حالی که آثار اجتماعی شیوع بیماری قابل کتمان نیست.

خانکه بر حمایت از گروه های آسیب پذیر تاکید کرد و گفت: حمایت ها انجام می شود، اما کافی نیست. ما باید جنبه های اجتماعی کووید را جدی بگیریم تا بتوانیم بیماری را مدیریت کنیم و این یک تجربه بین المللی است.

وی افزود: این اعتراضات اجتماعی در مقوله مقابله با واکسن در برخی کشور های اروپایی و آمریکا مشاهده شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1714

به "آثار اجتماعی کرونا را باید جدی گرفت، 4 ماموریت رصدخانه کووید 19" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آثار اجتماعی کرونا را باید جدی گرفت، 4 ماموریت رصدخانه کووید 19"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید